Hjelp. Gravid uke 24+1

MomToBe1

Andre møte med forumet
Hei,
Uke 23+4 gikk vannet mitt, veldig mye vann. Ringte til sykehuset jeg tilhørte og de ba meg komme inn på en sjekk. Dro dit og der fant vi ut at vannet faktisk hadde gått med hjelp av en test. Har vært innlagt nå i 5 dager og er i uke 24+1.Ingen smerter eller rier og plutselig satt jeg meg på do for å tisse og der titta det frem to føtter, ble hastesendt på føden, fikk epidural og plutselig så var føttene inne igjen. De titter innom innimellom. Mitt spørsmål er: noen som har vært borti å føde i uke 24 som kan dele litt erfaringer rundt prosess? Kan dette her gå bra? Hilsen en beskymret mamma med tottelotter i vagina
 
Hei,
Uke 23+4 gikk vannet mitt, veldig mye vann. Ringte til sykehuset jeg tilhørte og de ba meg komme inn på en sjekk. Dro dit og der fant vi ut at vannet faktisk hadde gått med hjelp av en test. Har vært innlagt nå i 5 dager og er i uke 24+1.Ingen smerter eller rier og plutselig satt jeg meg på do for å tisse og der titta det frem to føtter, ble hastesendt på føden, fikk epidural og plutselig så var føttene inne igjen. De titter innom innimellom. Mitt spørsmål er: noen som har vært borti å føde i uke 24 som kan dele litt erfaringer rundt prosess? Kan dette her gå bra? Hilsen en beskymret mamma med tottelotter i vagina
En kollega av meg fødte i uke 24. Datteren hennes er nå 19 og frisk som en fisk. Moren min hadde også tidlig vannavgang med meg og ble sengeliggende i 7 uker frem til hun førdte meg i uke 36. Nå kan jeg ikke så mye om dette. Men mener jeg har lest et sted at sjansene for at det går bra etter uke 24 er ganske bra :Heartred
 
En kollega av meg fødte i uke 24. Datteren hennes er nå 19 og frisk som en fisk. Moren min hadde også tidlig vannavgang med meg og ble sengeliggende i 7 uker frem til hun førdte meg i uke 36. Nå kan jeg ikke så mye om dette. Men mener jeg har lest et sted at sjansene for at det går bra etter uke 24 er ganske bra :Heartred
Åh det er veldig beroligende å høre etter at man bare har hørt ganske mye "negativt“ av legene. Vet at de må forberede meg på det verste men vil gjerne høre litt glade historier også. Tusen takk ❤️❤️❤️
 
Ei venninne av meg er selv født i uke 25, ingen problemer, hun er sykepleier, og hennes datter er født i uke 24, ingen sykdom der heller..
 
Føles ut som at det liksom bare er negativt å bli født i uke 24 her på sykehuset, men godt å høre at det faktisk er noen som er født så tidlig og har klart seg. Takk for svar ❤️❤️
 
@krølle... I termingruppen her har en del erfaring med barn født prematurt. Mulig du kan få svar på spørsmål du måtte ha fra henne?
Ønsker deg uansett lykke til og håper baby blir lenger inne i magen! :Heartred
 
Hvilket sykehus er du på? Dersom du vil dele det :) er det nyfødtintensiv der?
 
Hvilket sykehus er du på? Dersom du vil dele det :) er det nyfødtintensiv der
Hvilket sykehus er du på? Dersom du vil dele det :) er det nyfødtintensiv der?
akkurat nå er jeg på Ullevål, på fødeavdelingen. Det skjer ikke så mye annet enn at baby har føttene sine utenfor vagina så vi krysser fingrene for at den bare lufter seg litt og sklir inn igjen etterhvert
 
Det finnes også en egen prematur-gruppe på Facebook hvor du kan spørre og lese erfaringer fra andre prematurmødre.
 
Back
Topp