Hjelp - gravid+muskelkrem

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Har fått utskrevet en gele til bekkenet som ødelegger nattesøvnen. Legen leste igjennom pakningsvedlegget nøye og skrev ut resept. Kommer hjem med kremen og leser at middelet ikke skal brukes av gravide over 6 mnd på vei :( hva gjør jeg? Orker ikke en natt til samtidig som jeg ikje vil gjøre den lille vondt :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Hmmmmm så rart det ikke står hvorfor man ikke skal ta det i suste trimester da. Ringe føden eller ett døgnåpent apotek og høre?
Selv om legen egentlig har godkjent det så hadde jeg nok sjekka litt uansett

Tar ikke sjansen nå i allefall. Hadde det enda stått "bør ikke" eller " i samråd med lege". Men når det står "skal ikke" 2-3 steder da gir jeg meg. Får komme meg på et apotek i morgen og be om noe mildere i stedet. Søren også :(

Ville ikke brukt det. Det blir noe av det samme som ibux. Veldig rart av legen din å gi deg det. Gå inn på legemidelhåndboken å les mer om det. Har fått beskjed av legen min om å bruke den isteden for pakkningsvedlegg og felleskatalogen.

Håper du ikke har alt for vondt i natt. Har du prøvd et varmt bad og paracet før stengetid?

Ville ikke brukt det. Det blir noe av det samme som ibux. Veldig rart av legen din å gi deg det. Gå inn på legemidelhåndboken å les mer om det. Har fått beskjed av legen min om å bruke den isteden for pakkningsvedlegg og felleskatalogen.

Håper du ikke har alt for vondt i natt. Har du prøvd et varmt bad og paracet før stengetid?
Skal lese på felleskatalogen i dag, takk for tipset :) Synes det var veldig rart, vi har i tillegg prøvd lenge for å få denne spiren til å sitte, det middelet kunne svekke fertiliteten ytterligere :o Kom igjennom natten uten å våkne, men det er forbanna vondt. Kjennes ut som om bein og muskler ligger strødd i en haug når jeg snur meg :( I tillegg går jeg på blodfortynnende og det skulle heller ikke kombineres grunnet fare for store blødninger.. Tok en varm dusj før leggetid ( har ikke badekar enda :( ) , får heller ty til en paracet og kanskje massasje med tigerbalsam?

NEI! Har selv undersøkt dette, for jeg har syyyyyke isjias-smerter for tia. Dama på apoteket sa blankt nei, også.

Ryggen er såpass nærme livmora, og dessuten trekker geleen inn i både muskler og blod. Det kan medføre to ting:
Dine muskler blir mer avslappa og mer mottakkelige for det babyen gjør med dem. Du kan altså gjøre saken verre. + Geleen kan trekke inn i blodforsyningen til babyen og gjøre den avslappet og mindre klar for de bevegelsene den trenger.

Jeg er forsåvidt hyperallergisk mot Orudis, noe som er svært uvanlig. Det er mao et veldig sterkt medikament, som skal brukes med ALLE forhåndsregler og forsiktigheter. Så om det står "skal ikke brukes" hadde jeg slengt tuben så langt avgårde som jeg klarte.

NSAIDS som i feks Ibux skal ikke brukes i siste del av svangerskapet da de kan lukke ductus. Den blodåren som naturlig skal være åpen i fosterlivet. Svært farlig å lukke den for tidlig. Derfor skal man ikke spise NSAIDS i siste trimester. Blødningsfare i 1. trimester og skal ikke brukes da heller.

Tusen takk for oppklarende svar GonnaBee og Englevakt! Litt sjokkert over å ha fått noe slikt i hus :o

Jeg hadde snakket med legen om det slik at h*n kan forklare. På den måten vil du få vite om det er en grunn bak dette eller om h*n trenger å bli obs på dette slik at det ikke blir gitt ut til andre gravide som ikke er så flinke til å lese pakningsvedlegget..

Back
Topp