hjelp! går på novofem og er gravid! trenger råd!

lyse gul

Glad i forumet
fikk positiv test i dagtidlig og jeg er gravid!! 3+4 :D :D men jeg går på novofem og har gått på de i hele tiden mens jeg har vært gravid. ringte legen på fredag og de sa at jeg skulle fortsette og ta de og vente og se om jeg fikk positiv test. tok blodprøve der på mandag og får svar i morgen. den er jo da gravid så klart. men da sa de også at jeg skulle fortsette på novofem til de fikk svar på blodprøvene.

men jeg slutter nok på de i morgen. men hva skjer da? begynne jeg å blø eller skjer det ingen ting? og mister jeg babyen da?
hvor farlig er det egentlig å ta når man er gravid??

vet ikke hva det er så kan dessverre ikke hjelpe deg. håper alt er bra med spiren.

Fant dette på nettet...

Graviditet och amning
Läkemedlet är inte avsett för kvinnor som fortfarande kan bli gravida och ska inte användas under graviditet och amning. Om man skulle bli gravid under behandlingen ska man omgående avbryta behandlingen och kontakta läkare.

Så du burde kansje slutte på engang og ta deg en tur til legen for kontroll???
Lykke til :)

Dette står på statens legemiddelverk sine sider, jeg ville ha tatt kontakt med legen igjen.

Novofem er ikke indisert ved graviditet.
Blir kvinnen gravid under behandling med Novofem, skal behandlingen avsluttes umiddelbart.
Data fra et begrenset antall eksponerte svangerskap indikerer bivirkninger av noretisteron på fosteret. Ved doser som er høyere enn de som brukes ved prevensjon og HRT er det sett maskulinisering av jentefostre. Resultatene fra de fleste epidemiologiske studier så langt, som er relevant for utilsiktet fostereksponering for kombinasjon av østrogen og gestagen, tyder ikke på teratogene eller fostertoksiske effekter.

Back
Topp