Hjelp! FUKT!

*RoM*

Elsker forumet
Pga dt ekstremt fuktige været, er det blitt kjempefuktig i leiligheten, og ikke hjelper det at jeg tørker klær inne (regner jo ute!).

Er det noen som vet hvordan man kan fjerne fuktighet fra lufta, uten at det trenger å koste en arm og en fot? Tar i mot alle tips! =D

Det finnes små bokser med filter som du kan skifte ut hver tredje måned. Det bruker vi.

Hvor får man tak i de boksene Sylvanas? Og hva er prisen for dem?

Hvor får man tak i de boksene Sylvanas? Og hva er prisen for dem?
Hmmm. Var det biltema tro? Aner ikke prisen, det var min far som kom med en sånn plutselig. Men jeg mener at det ikke er så veldig dyrt. Er bare en plastboks med filter i.

ah, takk! Da blir det tur dit i morgen! =D

Trodde fuktslukere kun ble brukt til å ha i skap eller små boder jeg, du må ha ganske mange for å tørke opp stua f.eks.
Har du målt luftfuktigheten? Om sommeren kan luftfuktigheten ligge på hele 50-60% uten at det er farlig.
Hvis % er for høy, ville jeg sjekket ventilasjonsanlegget å sette igang små tiltak for å holde % nede. F.eks dusje med lukket dør og la baderomsdøra være lukket, tørket klær ute eller på badet, vasket mindre gulv å store flater og la blomstene tørke litt :p noe som også er veldig effektivt er å reisebort en tur siden vi mennesker produserer mye fukt :)

Luftavfukter er veldig effektivt. Det har vi i kjelleren. Før vi fikk den gikk det ikke an å tørke klær i kjelleren, men nå er det ingen problem.

Luftavfukter er veldig effektivt. Det har vi i kjelleren. Før vi fikk den gikk det ikke an å tørke klær i kjelleren, men nå er det ingen problem.
Det hatt vi også, og den funker utmerket! Kjøpte den på clas ohlson eller biltema eller liknende butikk

Har kjøpt to stykker nå som er i stua mi, og forskjellen er enorm!!! Takk for tipsene =)

Back
Topp