Hjelp. Frøken som våkner opp på kvelden

Spent.no

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har ei tulle her på 1 år og 8 mnd. Hun våkner opp om kveldene og jeg får ikke roet hu. Jeg sitter inne til hu. Men hun hiver smokker og kos veggimellom. For så å skrike fordi smokken er vekk. Jeg tar opp igjen. Hu hiver ut. Kan holde på slik i flere timer. Tips. Tørr ikke å bruke smokkesnor om natta

Jeg er nok litt streng der. Hvis mine har kastet ut gjentatte ganger har jeg ikke tatt det opp igjen og hvis de har laget noe styr av det har jeg forlatt rommet. Da har de sluttet fort. De lærer fort hvordan de kan «styre» mamma og pappa. Her er det ikke snakk om at de har det vondt eller er utrygge, men kun en innlært (u)vane.

Har ei tulle her på 1 år og 8 mnd. Hun våkner opp om kveldene og jeg får ikke roet hu. Jeg sitter inne til hu. Men hun hiver smokker og kos veggimellom. For så å skrike fordi smokken er vekk. Jeg tar opp igjen. Hu hiver ut. Kan holde på slik i flere timer. Tips. Tørr ikke å bruke smokkesnor om natta

Våkner hun etter at hun har sovnet og styrer?
Hva skjer hvis du bare sitter der eller utenfor og bruker lang tid før hun får smokken, og ellers forholder deg rolig? D blir det sikkert ikke så gøy å hive smokk og bamser ut hele tiden :)
Er det ellers noe du kan komme på som kan være årsak til oppvåkningen?
Feks barnehagestart, flytting eller sånt. Har hun hatt ørebetennelse i høst, eller er det noe annet som kan plage henne?
Det er jo ellers ikke så uvanlig med mye kråking om kveldene. Eneste som hjelper her er å være rolige og kjedelige når vi kommer inn til han. Sa blir han fort rolig selv, og gidder ikke styre så mye. Men det kan ofte gå 1-1,5 time fra han legger seg til han sovner likevel.

Ikke vært noe forandringer, ikke ørebetennelse. Gått ut av rommet nå. Og lar hu bare sutre og styre. Nå små sutrer hu og synger litt innimellom. Så er bare for å prøve å komme opp. Holdt på nå i et par timer. Da jeg legger hu, sovner hu tvert. Men våkner opp, og da begynner hu med å kaste smokker og kos

Ikke vært noe forandringer, ikke ørebetennelse. Gått ut av rommet nå. Og lar hu bare sutre og styre. Nå små sutrer hu og synger litt innimellom. Så er bare for å prøve å komme opp. Holdt på nå i et par timer. Da jeg legger hu, sovner hu tvert. Men våkner opp, og da begynner hu med å kaste smokker og kos
Kanskje ikke det du vil høre, men hun er 1 år og 8 mnd. Kanskje på tide å slutte med smokk da like godt. Hun er jo stor, og når den smokken blir mer en forstyrrelse så hadde jeg heller kuttet den ut. Det blir jo en periode med styr, men så gir det seg. Hun er også så stor nå at hun begynner å forstå språk, feks kanskje kan forstå at hvis hun kaster smokken må du ta den vekk etter en advarsel eller to.

Kanskje ikke det du vil høre, men hun er 1 år og 8 mnd. Kanskje på tide å slutte med smokk da like godt. Hun er jo stor, og når den smokken blir mer en forstyrrelse så hadde jeg heller kuttet den ut. Det blir jo en periode med styr, men så gir det seg. Hun er også så stor nå at hun begynner å forstå språk, feks kanskje kan forstå at hvis hun kaster smokken må du ta den vekk etter en advarsel eller to.

Har du hatt smokkebarn? :p

Fortsatt ikke sovnet...

Var det spesielt for akkurat i går, eller er det slik hver kveld? Og har det startet nå i jula feks?
Min blir hvertfall gira av alle besøkene og ikke minst kake, kjeks, is, sjokolade. Hn får ikke enorme mengder, men det skal ikke mye til for at det er mye når de er så små og spiser så mye i forhold til egen kroppsstørrelse.

Erfaringsmessig forbigående periode..

Ville også vært konsekvent på å gå ut hvis det blir styr og ikke ta opp smokk100 ganger.

Back
Topp