Hjelp, fort

smash

Forumet er livet
VIP
Minsta på straks 4 har blitt så dårlig!
Feber, snørrete, hoster og hele den pakka...
Ga ho paracet (i rompa) kl 18:30, også la ho seg.
Ho stod opp igjen etter en halvtime, og feberen er fortsatt like høy...

Hva gjør jeg da???

Det kan ta en halv til en time før paracet virker på feber. Om du har ibux kan du heller gi henne det, det tar feberen mye bedre. Barn fra 15-25 kg kan få 100 mg ibux.

*Becca* skrev:
Det kan ta en halv til en time før paracet virker på feber. Om du har ibux kan du heller gi henne det, det tar feberen mye bedre. Barn fra 15-25 kg kan få 100 mg ibux.

Jeg har kun 200 og 400 mg ibux...
Kan gi ho en halv 200 mg kanskje da...
Ho veier rundt 15 kg..
Men kan jeg gi ibuxen allerede nå, siden ho fikk paract for en time siden?
Ho er helt utslått stakkars:(

smash skrev:

*Becca* skrev:

Jeg har kun 200 og 400 mg ibux...
Kan gi ho en halv 200 mg kanskje da...
Ho veier rundt 15 kg..
Men kan jeg gi ibuxen allerede nå, siden ho fikk paract for en time siden?
Ho er helt utslått stakkars:(

Ja du kan gi ibux oppå paracet.

Liker ikke ibux på små barn, men da gir jeg henne det denne gangen, for å se om det hjelper..
Takk:)

smash skrev:
Liker ikke ibux på små barn, men da gir jeg henne det denne gangen, for å se om det hjelper..

Hvorfor ikke?

Tøsa! skrev:

smash skrev:

Hvorfor ikke?

Går ikke det veldig på levra da?
Mamma bli helt hysterisk om jeg tar ibux selv... Så kanskje derfor jeg er litt hysterisk der selv...

smash skrev:

Tøsa! skrev:

smash skrev:

Hvorfor ikke?

Går ikke det veldig på levra da?
Mamma bli helt hysterisk om jeg tar ibux selv... Så kanskje derfor jeg er litt hysterisk der selv...

paracet går på lever, ibux på nyrer..

Tøsa! skrev:

smash skrev:

Hvorfor ikke?

Ibux bør kun brukes om ikke paracet har effekt.. Ibux har fler bivirkninger som bla magesår. Det kamuflerer også skumle infeksjoner siden det er bettenelsedempende. Om man ikke får ned feberen med paracet, bør man vurdere lege etterhvert..

heidu skrev:

Tøsa! skrev:

smash skrev:

Hvorfor ikke?

Ibux bør kun brukes om ikke paracet har effekt.. Ibux har fler bivirkninger som bla magesår. Det kamuflerer også skumle infeksjoner siden det er bettenelsedempende. Om man ikke får ned feberen med paracet, bør man vurdere lege etterhvert..

Er sånn jeg tenker å..
Ringer nok legen imorgen.

smash skrev:

heidu skrev:

Tøsa! skrev:

smash skrev:

Hvorfor ikke?

Er sånn jeg tenker å..
Ringer nok legen imorgen.

Ja, lurt! God bedring :-))

heidu skrev:

Tøsa! skrev:

smash skrev:

Hvorfor ikke?

Vi fikk beskjed av legen om å gi det sammen med paracet når gutten hadde øreverk, mulig det var feil avgjørelse, men det er jo ikke akkurat noe man gjør ofte...

Flytende Ibux er fantastisk å ha i hus til små barn!

Vår lege har sagt som følger; Gi paracet 3 ganger i døgnet. Altså hver 8 time. Innimellom der kan man gi Ibux. Slik at barnet kan få febernedsettende/smertestillende hver 4 time.

~Mummimamma~ skrev:

heidu skrev:

Tøsa! skrev:

smash skrev:

Hvorfor ikke?

Vi fikk beskjed av legen om å gi det sammen med paracet når gutten hadde øreverk, mulig det var feil avgjørelse, men det er jo ikke akkurat noe man gjør ofte...

Jo, ved sterke smerter, som øreverk, hodepine er kombinasjon paracet og ibux topp! Så lenge ikke paracet tar det alene.Man må jo få dempet smertene...

På min så tar det som regel alltid en times tid før feberen begynner å gå ned etter paracet. Så jeg ville nok ha aventet litt :)  Om feberen er på tur opp når du gir, så tar det nok litt lengre tid før den begynner å gå ned.

Det hjalp med ibux, men ho har kasta opp 5 ganger i kveld, så jeg venter med å gi en ny en, til jeg vet spyingen er ferdig...
Stakkars mammas gull!

Back
Topp