HJELP fort!! protein/blod i urinen

*4barnsmamma*

Gift med forumet
Svigerinnen min ringte meg nett og var litt urolig, hun måtte tilbake og levere inn ny urinprøve idag for hun hadde glemt den i går. De på laben hadde sagt at hun ahdde protein og blod i urinene og at legen kom til å ringe henne. Jeg hadde ikke noen av delene selv da jeg var gravid så vet ikke helt hva det kan vere tegn på. Hun ble jo selvfølgelig kjempebekymret siden hun dama ikke kunne si noe mer[&:] Tenkte jeg kunne prøve å berolige henne til legen eventuelt ringer. Hun har ikke noe jordmor hun kan snakke med heller![&:]

Noen som kan svare meg fort?

har termin i mai

Blod kan evt tyde på at livmormunnen er begynt å modnes og kanskje åpne seg..
Protein kan tyde på svangerskapsforgiftning tror jeg..

Men kanskje ikke det mest beroligste svaret.. Får håpe alt går fint [:)]

Jeg vet ikke hva du kan si til hun jeg, men hun kan jo ringe på føden å snakke med dem!

hum.... jeg hadde det uke 20. Jeg utviklet alvorlig svangerskapsfogiftning i uke 25. Men når det er sagt så er det mengden det kommer ann på om det var bare litt så trenger det ikke ha no å si.. Å jeg vil tro at om det var virklig alvorlig hadde hun sikkert blitt henvist til elge med en gang..? Hjalp kanskje ikke dette [&:]

ORIGINAL: thealita

ORIGINAL: EogE

Jeg tror det er mer sannsynlig med en urinveisinfeksjon.

godt mulig det ja:) Tenkte litt på det verste jeg nå.. [&o][&:]

Men uansett så har livmormunnen lite med urinprøve å gjøre.

Det kan være en urinveisinfeksjon. Blod og protein er vanlig i urinen når du har en infeksjon i urinveiene. Protein kan være et tegn på svangerskapsforgiftning også. Protein kan også komme av at det er feks utflod i prøven, at prøven ikke er helt ren.

Stemmer... Siden hun må levere ny prøve, kan det jo hende prøven ikke var helt ren... Men merkelig at de ikke sa det med en gang... Når de tok prøven. Det tar jo ikke så mange sekundene før de har svaret[8|]

ORIGINAL: FF

Men uansett så har livmormunnen lite med urinprøve å gjøre.

Ja, men man kan ha blod i urinen pga den åpner seg. Jeg måtte på ul 3 ganger pga blod i urinen og de trodde det kom fra livmormunnen.. Derfor... [:)]

Jeg ville i første omgang tenkt en urinveisinfekjson.... Men da bør det også være utslag på luekocytter. Men det kan jo også være noe forurensin. Kommer jo an på mengden, om det var spor eller mye.

Prøv å slapp av, sjelden det er så veldig alvorlig. Og så ringer jo legen, og da får dere svar[:)]

ORIGINAL: Trikken

Det kan være en urinveisinfeksjon. Blod og protein er vanlig i urinen når du har en infeksjon i urinveiene. Protein kan være et tegn på svangerskapsforgiftning også. Protein kan også komme av at det er feks utflod i prøven, at prøven ikke er helt ren.

Stemmer... Siden hun må levere ny prøve, kan det jo hende prøven ikke var helt ren... Men merkelig at de ikke sa det med en gang... Når de tok prøven. Det tar jo ikke så mange sekundene før de har svaret[8|]

Hun tok bare en.. I dag. Fordi hun glemte å ta med i går. [:)]

[hr]
Da har jeg snakket med henne igjen og forklart litt så hun er mye roligere :) Håper legen hennes ringer henne i løpet av dagen og kan si litt mer om der er noe mer å fortelle :)

Takk for hjelpen damer

Back
Topp