hjelp.. forstoppet :-/

dollymama

<3Mai2015<3
Tilgangsansvarlig
VIP
Septembermødre <3
Aprilbarna`15
hei jenter... jeg trenger gode råd mot hard og treg mage...
er så hard i magen att magen kjennes like hard ut som da jeg var sprekkeferdig gravid sist... og det er veldig ubehagelig... :-/
magen er hard fra under brystene og helt ned... klarer kanskje å gå på do en gang i uka om jeg er heldig..
så noen av dere som har noen gode råd?:-)

Mosjon, fiberrik mat og mye væske - som feks vann. :)

fiber og vann er jeg god på:-) men mosjon har jeg ikke ork til å tenke på... er i koma hele døgnet føles det ut som... :-/

trenger mer ett råd som kan få fart på sakene litt fort.. føler jeg sprekker snart...

fiber og vann er jeg god på:-) men mosjon har jeg ikke ork til å tenke på... er i koma hele døgnet føles det ut som... :-/

trenger mer ett råd som kan få fart på sakene litt fort.. føler jeg sprekker snart...
Sniker litt jeg :) eneste som hjalp på meg var og begynne og drikke melk faktisk! Jeg prøvde og spise svisker, men ble så utrolig kvalm av det.. men om ikke melk hjelper så finnes det jo masse medisin mot magen (husker ikke hva det heter) på apotek som vi gravide kan ta :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Enig i det idamartine skriver :)

Dersom ikke det fungerer kan du prøve Duphalac mikstur (15–30 ml 1–2 ganger per døgn først også redusere når det blir normalt).
Er avføringsmiddel, ta doseringen sånn ca-tok det etter husk :P Må med den bare passe på at du drikker nok væske for at den skal ha god effekt. Den mykgjør avføringa og gjør den bløtere. Kan være greit å bruke gjennom svangerskapet dersom det fortsetter :)

Jeg jobbet i hjemmesykepleien før, og fikk en oppskrift fra kreftsvdelingen om en såkallt "dundersylte". Et oppkok av svisker, aprikoser og en type te fra apoteket. De kreftfolka vet hva de driver med for å si det sånn!! Ellers kan du jo kjøpe en flaske med laktulose kanskje?

<p>laktulose dersom ikke mye vann, fiberrik mat, svisker og mosjon gjør saken. det måtte jeg invistere i nå...

som de andre her sier hjelper lactulose, men ikke når du allerede er blitt forstoppet. Lactulose kan man ta for å forebygge forstoppelse. Når man er så forstoppet som du er anbefalte legen min å kjøpe laxoberal på apoteket og bruke dette til man har fått "tømt" seg, og så fortsette med lactulose etterpå. Ulempen med lactulose er at man må drikke minimum 2-3 liter vann for dagen for at det skal ha effekt, hvis ikke kan du få forstoppelse av den også..
Jeg har det på akkurat samme måte som deg, og laxoberal hjalp veldig på å få igang systemet her :)

takk dere:-) har vært hos legen idag og fikk resept på klyster og duphalac (tror jeg det hette)
så håper jeg får løsnet opp litt nå..!

Masse frukt hjelper også :)

Legg linfrø i et glass, dekk med vann og la det stå over natten. Drikk/spis det eller bland det i noe du kan spise. Kanskje ikke gorume, men det skal funke :) Drikke 1-2 ss olje skal også fungere.

Back
Topp