hjelp er så kvalm

nnugni

Glad i forumet
er det noen som har tips til meg så det går over
det kommer litt i bølger og mat lysta er vekklegen kunne ikke sykemld meg for jeg har ikke jobba lenge nokk så hver dag hjemme er penger mistet
hjelp må komme meg på jobb
eneste jeg klarer er å levere dattern i bhg og så er det rett hjem på soffaen alt legen sa var ta det med ro

Huff, føler med deg!
Jeg tok Postafen (reisesyketabeletter) mot svangerskapskvalme. Tok en hel på kvelden og dagen etter var kvalmen borte, men ble utrolig trøtt av dem. Bedre trøtt enn kvalm :)

Ellers er det å prøve å få i deg mat med en gang du står opp, spis ofte og sunt. Det er gjerne når blodsukkeret er på det laveste at man er mest kvalm.

For meg hjalp det å spise tørre ting, f.eks kavring og sånne grove skorper. Grønne epler hjalp også, det sure dempet kvalmen. Surt eller salt smågodt hjalp også, men jeg gav ikke meg selv lov å spise det så ofte... Mye sukker vettu...
Ellers var det å spise jevnt, så jeg aldri ble kjempesulten. Da kom ofte kvalmen tilbake med fornyet styrke.
Har lest at ingefærte skal kunne hjelpe, og sånne sea-bands som man får kjøpt på apoteket.

Jeg prøvde sea-bånd og reisesyketabletter, men funket ikke.
Nå tror jeg at jeg har prøvd alt av kjærringråd og råd som gis her inne - til ingen nytte.
Er i uke 19 .. :/
Håper du finner noe som kan hjelpe deg med kvalmen!!

Kunne ikke legen sykemelde deg fordi du ikke har jobbet lenge nok? Det må være tull! Man kan bli sykemeldt første arbeidsdag omså. Det er egenmeldingsdager man ikke kan ta før man har jobbet en viss tid.

Jeg har ny jobb og er hjemme med sykemelding fordi jeg har influensa. Har jobbet for kort til å ha egenmelding og må derfor innom legen å få sykemelding. Er man ikke frisk nok til å jobbe så får man sykemelding fra legen og da kan det ikke spille noen rolle hvor lenge man har jobbet.

Back
Topp