Hjelp , er dette normalt?

dun-dun

Betatt av forumet
Ok, dere som har gjort dette før, nå lurer jeg litt på hva som skjer med meg og om dette er normalt.

Er i uke 34. Har skikkelig menssmerter som går helt bak til ryggen sammen med skikkelig nedpressfølelse. Føles innimellom som om ungen tyter ut hvert øyeblikk. Blitt værre de siste dagene. Værst var det i går da vi var ute på handletur. Føler meg bare i elendig form, er kvalm og det føles som om magen revner litt på innsiden når jeg står oppreist eller beveger meg i senga. Er dette normale ting som skjer nå mor slutten? Jeg har også bekkenløsning, men de smertene kjennes annerledes ut og sitter i symfysen.

Jeg trodde jeg skulle få litt energi av to uker juleferie, men nå er jeg usikker på hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb i morgen. Blir dødssliten av å være med på en superkort tissetur med bikkja.

Noen som kan berolige evt komme med råd?

Jeg er 34+3 og har det helt likt. Hadde det ikke slik sist jeg var gravid, så det er nok litt opp og ned hvordan man føler det. Jeg tror ikke det er noe farlig eller noe på gang, men er du usikker er det bedre å ringe føden. Kanskje får du noen råd, blir beroliget eller tas inn på sjekk :)

Jeg er også helt skutt og slutt for tilfellet. Skal ikke jobbe mer. Hadde det likt sist og vet at "sjarmøretappen" nå blir alt annet enn sjarmerende. Til meg så omtrent knaser det i bekkenbunnen når jeg skal tisse, så det er mye nedpress på gang.

Det er nok helt normalt desverre. Og kombinert med en litt "rar" gange fra bekkenløsningen tror jeg det bare blir verre og... Tror kanskje du skal vurdere sykemelding søte du ♡♡

Enig m parmadilien, få sykemelding :-) viktig å ikke slite seg ut i slutten av svangerskapet !
Kjenner at jeg er utslitt selv, mange av de samme symptomene som deg pluss tanker sliter m ekstrem diaré. Kan ikke spise eller drikke noe uten å bli skikkelig dårlig. Men her er det ikke snakk om å slappe av m to små barn fra før :-p

Er helt lik, var sånn sist også men er verre denne gangen. Er en grunn til at jeg er sykemeldt:) det burde du vurdere også, for det blir ikke bedre hvor nærmere fødsel du kommer akkuratt. Ikke mye behagelig Desverre men en del av det å være høygravid :)

Tusen takk dere!! Da ble jeg mye roligere. Begynte å bli rimelig stressa, men er det normalt er det lettere å takle :happy:

Blir nok en telefon til fastlegen i morgen ja. Hun er ganske streng med sykemeldinger, men ser ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom en halv dag engang sånn som jeg er nå, så håper det går bra.

Æsj, jeg som hadde gledet meg til å gå ut i permisjon om to uker. Jeg skulle kose meg med å sy litt til babyen og gå turer i marka. Haha, ser ikke sånn ut nå :bored:

Back
Topp