Hjelp, er det min tur til å miste?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Oppdaget litt lyselyserosa på papiret nå netopp etter dobesøk, fikk naturligvis panikk og løp rett til doppleren for å finne hjertelyd, den fant jeg ganske kjapt.... Hva kan være grunnen til at jeg blør da? Og kan det fortsatt være noe galt selv om jeg finner hjertelyden?

Det kan være mye og behøver ikke være farlig i det hele tatt. Veldig bra at du har hørt hjertelyd. Blødninger kan komme fra skjøre slimhinner, morkake, livmortapp og etter sex for å nevne noe. Er veldig vanlig å blø litt spesielt i 1. Trimester. Uansett er det lurt å sjekke dette opp. Hadde tatt en telefon til legekontoret i morgen :-)

Å nei.. jeg tror ikke det er din tur å miste!! Vet abort blør en mye mer og fosteret er dødt og kroppen kvitter seg med det. Da hadde du nok ikke hørt hjertelyd. Dessuten er det vanlig å ha smerter i forkant av abort. Jeg har trua på at dette er helt uskyldig. Men ta kontakt med legen for å være sikker :-) lykke til!!

Ring og spør om en sjekl! Bedre det enn å gå å bekymre seg! ♡♡ Hold oss oppdatert! :-)

Jeg troooor uten at jeg har noe forskning bak meg, at vi kan si at det er mer sannsynlig ufarlig enn farlig :-) Men jeg skjønner så godt du blir redd, jeg hadde freaket ut! Blir du for stressa tar du en telefon til legevakt/føden så de får sjekket at alt står bra til :-)

Hvis det var helt lyserosa og bare litt er det sikkert bare slimhinnene dine som tåler mindre nå når du er gravid:) men er du bekymret er det bedre med en sjekk for mye, men jeg har trua på at det går bra! :)

Takk for positive ord, hjelper masse... Finner jo fortsatt hjertelyd så krysser fingrene for at dette er helt uskyldig, ikke hatt noe smerter og har de samme symptomene i dag som før, kvalme, tretthet og sult hehe... Jeg får ta en telefon i morgen å håpe på en sjekk...

Takk for positive ord, hjelper masse... Finner jo fortsatt hjertelyd så krysser fingrene for at dette er helt uskyldig, ikke hatt noe smerter og har de samme symptomene i dag som før, kvalme, tretthet og sult hehe... Jeg får ta en telefon i morgen å håpe på en sjekk...
Du får være streng så får du nok sjekk! Viktig at du ikke stresser for masse også. Dette går nok fint <3 jeg blør neseblod støtt så tipper slimhinnene overalt er sjøre for jeg blør aldri neseblod ellers :-)

Du får være streng så får du nok sjekk! Viktig at du ikke stresser for masse også. Dette går nok fint <3 jeg blør neseblod støtt så tipper slimhinnene overalt er sjøre for jeg blør aldri neseblod ellers :-)

Ja det gjør jeg også, nesten hver dag.... Trenger bare å nyse så er det i full gang... Utrolig plagsomt.

Jeg hadde en sånn på lørdag. Ringte gyn på mandag og har fått time til sjekk i morgen.
Og grunnen til at jeg må vente til i morgen er at jeg ikke har hatt vondt, så dama jeg snakka med mente at det ikke var farlig, men at psyken min ville ha godt av en sjekk likevel ;)

Fin dame!

Mest sannsynlig er det helt ufarlig:)
Jeg fikk rosa av canesten, har du brukt salven?

Jeg har mistet 6 ganger - og mine erfaringer er at når man blør har fosteret/embryo vært dødt en stund - da finner man ikke hjertelyd. Blødninger kan skyldes sex, trening, at hormonene gjør slimhinnene både hoven og tørr og dermed får man lettere rifter.. Så det finnes 10281719 forklaringer, men bekymret som man er så tenker man fort at man har mistet. Jeg synes du skal ringe og få en sjekk - så du ikke bekymrer deg unødig, det er ikke bra for den lille det heller. Masse lykke til :)

Angsten fortsatte i går da det fortsatte å komme lyslysrosa på papiret.... Ikke mye søvn i natt... Men i dag tidlig var det ingenting og etter å ha lytta til hjertelyden tror jeg nok jeg kan legge bort angsten å satse på at det nok bare var noe uskyldig. Men fy å ekkelt det var...

Angsten fortsatte i går da det fortsatte å komme lyslysrosa på papiret.... Ikke mye søvn i natt... Men i dag tidlig var det ingenting og etter å ha lytta til hjertelyden tror jeg nok jeg kan legge bort angsten å satse på at det nok bare var noe uskyldig. Men fy å ekkelt det var...
Her var tråden jeg skulle skrive på i dag!

Hadde jo det samme som deg på lørdag, og fikk time til UL i dag.
På meg ligger morkaka sånn at jeg lettere blør, men babyen spreller som bare det og hjertet slår helt fantastisk godt!

Bare sånn at du vet at det ikke trenger å være farlig :)

Ikke tatt canesten,

Godt å høre at andre har opplevd samme og at det har fått bra!! Ikke vært noe mer på papiret her så håper dette bare var noe uskyldig.

Jeg har fått både lyserosa, friskt blod og brunt blod denne graviditeten. Alt vel her :)

Back
Topp