Hjelp! Ekstrem vektøkning!

mrs.g

Glad i forumet
På 1 uke har jeg gått opp 5 kg! Har vært i Syden denne uka, og har nok spist litt mer enn jeg pleier, og drukket litt for mye brus til maten på restaurant og på stranda (blir jo så lei av bare vann og var redd for å bli dehydrert!)
Men jeg har vært veldig aktiv! Har trent hver dag: yoga 1-2 ganger om dagen, styrketrening og jogging eller gåturer hver dag. Fikk sjokk da jeg stilte meg på vekta da jeg kom hjem!!

Startvekta mi var 77 kg, men gikk ned til 74 kg i 1.trimester. Men nå er jeg oppe på 85 kg!!

Jeg er 183 cm høy og hadde normal bmi før graviditeten.

ImageUploadedByBV Forum1474836624.095149.jpg

Det er ikke vann i kroppen da? Føler du deg hoven? Har veldig mye med 5 kilo på en uke. Da bør du være obs.

Det er ikke vann i kroppen da? Føler du deg hoven? Har veldig mye med 5 kilo på en uke. Da bør du være obs.
Føler meg ikke hoven. Får av meg gifteringen og ser ikke noe forskjell på leddene. Hva kan være faren? Svangerskapsdiabetes? Hva bør jeg være obs på?

Føler meg ikke hoven. Får av meg gifteringen og ser ikke noe forskjell på leddene. Hva kan være faren? Svangerskapsdiabetes? Hva bør jeg være obs på?

Det er også fare for svangeskapsforgiftning. Men da gjerne med litt flere symtomer.

Om du er bekymret vil jeg anbefale å kontakte jordmoren eller legen din. 5 kg er ganske mye, men det behøver ikke være noe alvorlig av den grunn. Litt av det kan være at vekta vipper litt til en av sidene, eller at den gjorde det ved forrige veiing. Jeg synes likevel du skal ta det seriøst:)

Jeg fikk småpanikk når jeg plutselig var gått opp 3-4kg på noen dager.. Men etter et helt sinnsykt toalettbesøk dagen etter, så ordnet vekten seg igjen, hehe. er ofte vanlig å bli litt forstoppet på ferie, i tillegg litt væskefylt, så det kan jo være litt av forklaringen?

Etter å ha vært oppe og tisset et par ganger i natt viser vekta nå at jeg har gått opp 3 kg. Fortsatt mye, men ikke like skummelt som 5 kg!

Jeg gikk også opp noen kilo etter et opphold i syden, men etter et par uker hjemme så var vekta redusert veldig. Så skyldes nok vann, selvom det ikke føles slik.

Kan være vann men skader ikke å sjekke hos lege

Back
Topp