hjelp.. dobble vinduer med fukt i mellom

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
hjeeeelp.. blondegenet har tatt meg haha

Vi har dobble vinduer.. altså ett vindu, mellomrom og ett til.
I mellom de har det blitt is og fukt pga varm luft som har kommet i mellom og blitt frosset ned.
Så.. jeg åpna og har tørka og varma... men det dogger uansett pga kulda på utsiden.
Hvordan få det tørt og vekk med fuktig luft slik at jeg kan lukke innerste og se ut[8D][:D]??

skjønner at få vet om slike vinduer overhode... men mulig noen husker fra hytta da man var liten[8D]

Det er vinduer som du kan åpne og vaske mellom glassene du har ja? Da tror jeg ikke det er så mye å få gjort med. Har slike vinduer i leiliheten vi også, og jeg har gitt opp. Gleder meg til vi får flytte inn i huset vårt der det er skikkelige vindu.

vi har vinduer fra 1991, og jeg tror vi har 2 glass. og i midten der er d ofte fukt som fryser til is. merker at de kan trekker en del..
er de ødelagte når d kommer fukt mellom rutene?

jeg tenker at dine vinduer har samme problem som mine, og sambo sier de må byttes[8D]

vi har avispapir i mellom det har hjulpet litt her
en kan også bruke slike poser som ofte følger med i sko esker og etc

ORIGINAL: Malleleo

vi har vinduer fra 1991, og jeg tror vi har 2 glass. og i midten der er d ofte fukt som fryser til is. merker at de kan trekker en del..

jeg tenker at dine vinduer har samme problem som mine, og sambo sier de må byttes[8D]

Dine vindu er sikkert punktert[;)] hun har 2 separerte vindu som kan åpnes individuelt.

Mitt beste råd er å bytte vinduene [:D]

I gammle leiligheten vår hadde vi slike vinduer.
Jeg tørka ordentlig og la et lite håndkle mellom sammen med litt bommul for å kamuflere håndklet.
Bytta ut alt sammen sånn ca en gang i uka pga fukt. men da trekker det jo ikke inn heller da.

ORIGINAL: Hinkel Pinkel

Vinduet er pungtert og må skiftes 
ho har slike gamle glass som ikke selges lenger, slik jeg forstår det så har de utervindu og et inndervindu som settes inn om høsten og fjernes om våren

så lenge de kan åpnes, så er de ikke punktert og ikke ødelagt. men vi hadde også sånn kobla vinduer og hadde samme problem. Vi bytta dem, men det var fordi det hadde åra inne ikke for at de var ødelagt sånn sett. Må bare anbefale nye altså:) ikke trekker det fra de og de nye lekker ikke varme nesten i det hele tatt:)

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Hinkel Pinkel

Vinduet er pungtert og må skiftes 
ho har slike gamle glass som ikke selges lenger, slik jeg forstår det så har de utervindu og et inndervindu som settes inn om høsten og fjernes om våren

Aha.

Nye pakninger da ...

vi har samme problemet, samboeren vasket de og limte(!!) de igjen med silikon, nå må vi bytte de om vi skal vaske imellom de igjen [8D]

men har sett noen har bomull liggende nederst imellom vinduene, kan hende det hjelper ?

ORIGINAL: Malleleo

Ja, da har pakningen punktert og de må byttes.

Back
Topp