Hjelp! Dilemma

SandraSH

Flørter med forumet
Hei!
Jeg har et dilemma. Jeg hadde bestemt meg for å ikke fortelle om svangerskapet til verken jobb eller familie (mannen vet det ja) før vi er forholdsvis trygge på at spiren forblir i magen. Jeg hadde to SA før forrige svangerskap i tillegg til andre faktorer.
Jeg jobber på laboratorie på sykhuhset og skal jobbe på fæceslabben om to uker (det er hvor vi mottar alt av bæsj og analyserer det for virus og bakterier) og der er det ikke lov å jobbe når du er gravid. Jeg forstår hvorfor, i forhold til smittefare osv. Men jeg er bare 7 uker på vei da og det er jo ikke sikkert jeg forblir gravid. Jeg har ferie neste uke (uke 29) så jeg må fortelle det til sjefen denne uka. Men jeg kan jo miste når jeg er på ferie også.
Nei dette ble litt ekkelt synes jeg :(

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Hei!
Jeg har et dilemma. Jeg hadde bestemt meg for å ikke fortelle om svangerskapet til verken jobb eller familie (mannen vet det ja) før vi er forholdsvis trygge på at spiren forblir i magen. Jeg hadde to SA før forrige svangerskap i tillegg til andre faktorer.
Jeg jobber på laboratorie på sykhuhset og skal jobbe på fæceslabben om to uker (det er hvor vi mottar alt av bæsj og analyserer det for virus og bakterier) og der er det ikke lov å jobbe når du er gravid. Jeg forstår hvorfor, i forhold til smittefare osv. Men jeg er bare 7 uker på vei da og det er jo ikke sikkert jeg forblir gravid. Jeg har ferie neste uke (uke 29) så jeg må fortelle det til sjefen denne uka. Men jeg kan jo miste når jeg er på ferie også.
Nei dette ble litt ekkelt synes jeg :(

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Uff, skjønner dilemmaet. Men du må nesten få bytta med noen, sykmelding de to ukene eller si det kun til leder så du får bli flyttet :)


♡02.03.2015♡
 
Ja, du må jo ikke annonsere det for hele arbeidsplassen :) :)
Husker jeg fortalte det i uke 9 til sjefen i forrige graviditet, fordi jeg jobba i butikk og julerushet var startet og det ville bare bli verre og verre mot jul. Jeg var rett og slett nødt ti å si det følte jeg, slik at jeg ikke slet meg alt for mye ut.. jeg var allerede veldig trøtt og sliten i den perioden, fra før av.
Men jeg sa til henne at vi fortsatt ønsket å holde det hemmelig til over jul før jeg annonserte det for resten av verden og det ble respektert. :)
Jeg syns det var veldig kjekt at sjefen visste det, så det ble lagt litt til rette bl.a. ved å ta oftere pauser osv, noe som ville vært rart ellers. Jeg tenkte også at hvis jeg faktisk hadde mistet, så hadde det vært greit å ha en på jobb og snakke med om det også.. eller som i det minste visste om det.
 
Jeg har falt på det at jeg får informere sjefen i morgen :) det er nok best det. Hun er en snill sjef og forstår sikkert. Det er bare det at jeg skal jobbe på fæceslabben fordi det er få folk på jobb som kan jobbe der de 3 ukene. Det er ferieavvikling, så det er så kjedelig å være grunnen til problemer når jeg plutselig ikke kan jobbe der likevel. Menmen :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Jeg har falt på det at jeg får informere sjefen i morgen :) det er nok best det. Hun er en snill sjef og forstår sikkert. Det er bare det at jeg skal jobbe på fæceslabben fordi det er få folk på jobb som kan jobbe der de 3 ukene. Det er ferieavvikling, så det er så kjedelig å være grunnen til problemer når jeg plutselig ikke kan jobbe der likevel. Menmen :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
D ordner seg!!
Hun forstår og d er heelt sikker andre som kan steppe inn der;)
Lykke til i alle fall:)
 
Jeg har falt på det at jeg får informere sjefen i morgen :) det er nok best det. Hun er en snill sjef og forstår sikkert. Det er bare det at jeg skal jobbe på fæceslabben fordi det er få folk på jobb som kan jobbe der de 3 ukene. Det er ferieavvikling, så det er så kjedelig å være grunnen til problemer når jeg plutselig ikke kan jobbe der likevel. Menmen :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Lykke til med å fortelle - det går nok fint:)


♡02.03.2015♡
 
Da har jeg fortalt det og det gikk kjempe bra :) null problem!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp