Hjelp..dere som er gravid for 2 gang..

mharty

Forelsket i forumet
Er gravid for andre gang nå, og jeg er blitt så stor allerede.. Begynner å lure på om jeg enten er lengre på vei enn jeg tror eller at jeg har to inni her?! Har veldig på følelsen at det er tvillinger, det ligger i familien på min side..(altså det er arvelig)..
I tillegg kjente jeg symptomene før jeg tok test som viste gravid 1-2.. Før jeg tok test var jeg sikker på positiv test, jeg var kvalm, sprang på do og tissa ofte, typ 4 gang i timen.. Sov ekstremt dårlig, våknet 3 hver natt..
Var ikke sånn med vår første..
Har samme mage nå 9+1 som jeg hadde i uke 19 sist.. Enda jeg var ganske tynn igjen nå før jeg ble gravid..
Er dette normalt? Eller kan det være 2?

Er vel ganske vanlig å bli større med nr 2? :) jeg er større nå enn jeg var første gang (6+1 og det viser litt). Symptomene kom også tidligere for meg denne gangen ;)

Er nå gravid for 6 gang. Forhåpentligvis på klarer jeg å bære frem dette. Har to fullgåtte svangerskap fra før av. Er kjempestor nå,større enn med de tidligere,6+0 i dag. Var ikke så oppblåst med de 3 jeg har mistet. Så håper på at dette skal gå bra denne gangen. :) Har en liten følelse på 2,det vil vi se om 4 dager da jeg skal på første ul :)

Mye hormonproduksjon i tillegg til at livmoren har båret frem barn tidligere gjør at magen blir større i 2. og senere svangerskap. Jeg ble sendt på tidlig ul med nr.3 fordi jordmor var overbevist om at det var to i magen selv om hun bare fant 1 hjertelyd.
Det var bare ett foster, men jeg lå langt over kurven helt til tredje trimester på SF mål.

Magen har kommet fort nå også, mye hormoner som gjør en oppblåst nå i første trimester :)

Ja, jeg har ikke sjangs til å holde det skjult..på bildet til venstre er jeg 19uker på vei med mi første.. Til høyre er jeg nå.. Ingen luft i magen heller denne gangen, som jeg kjenner iallefall.. ATTACH=full]138150[/ATTACH]

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1443355366.822775.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1443355366.822775.jpg
    81,9 KB · Visninger: 73
Ja, jeg har ikke sjangs til å holde det skjult..på bildet til venstre er jeg 19uker på vei med mi første.. Til høyre er jeg nå.. Ingen luft i magen heller denne gangen, som jeg kjenner iallefall.. ATTACH=full]138150[/ATTACH]
Så spennende, nyyydelig mage :)

Mye hormonproduksjon i tillegg til at livmoren har båret frem barn tidligere gjør at magen blir større i 2. og senere svangerskap. Jeg ble sendt på tidlig ul med nr.3 fordi jordmor var overbevist om at det var to i magen selv om hun bare fant 1 hjertelyd.
Det var bare ett foster, men jeg lå langt over kurven helt til tredje trimester på SF mål.

Magen har kommet fort nå også, mye hormoner som gjør en oppblåst nå i første trimester :)

Okei:) Kanskje jeg bare er veldig stor denne gangen da:p Er så fristet til å bestille tidlig ul for å sjekke:p

Så fin mage! Er ikke godt å si hva det skyldes. Kanskje du får henvisning av lege til tidlig ul hvis du er usikker? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Så fin mage! Er ikke godt å si hva det skyldes. Kanskje du får henvisning av lege til tidlig ul hvis du er usikker? :)

Ja, må kanskje bestille time til legen snart.. Husker ikke når jeg var til legen på første kontroll sist gang.. Mener kanskje det var i uke 12? Er 9+1 idag..

Ja, må kanskje bestille time til legen snart.. Husker ikke når jeg var til legen på første kontroll sist gang.. Mener kanskje det var i uke 12? Er 9+1 idag..

Jeg var i uke 12 sist og skal det nå også :) eller 13 blir det faktisk nå.

Jeg syns og jeg blir større og større for hver gang. Er mitt 7. svangerskap, har 3 barn. Er overbevist om at folk kommer til å spørre snart, men jeg er "heldig" som er godt polstret så tror ikke noen tør spørre :-p Merker det mere på kvelden enn morgenen, sånn har det alltid vært.

Jeg er også stor, men det er jo luft nå. Må opp om natta flere ganger for å tisse. Fått større bryster og vært kvalm, noe jeg ikke var sist gang. Jeg tror og håper det kun er en. Livmora vokser jo ikke opp fra skambeinet før uke 12 når det er kun en. Ble redd sist uke, for da var kanten på livmora godt over.. men konkluderte med at det måtte vært pga luft og at jeg måtre skikkelig tisse. De sier jo at en skal drikke minst en halv liter vann en time før tidlig ul, for at livmoren skal komme høyere opp. Så tror det må vært derfor, for nå er kanten under skambenet, og umulig å kjenne. Så jeg tror det er bare en :)

Jeg er også 2-gangs, og magen er ganske stor allerede. Var langt over 20 uker før jeg fikk synlig mage sist, så uvant å måtte gjemme seg vekk i store gensere i uke 8/9 nå... Håper det er bare en der da! 4 barn er liksom maks for familien vår ;)

Back
Topp