Hjelp - cakepops

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg er verdens verste kakebaker, og liker ikke en gang kaker noe særlig. Dessverre har gutten min funnet ut at han vil ha cakepops til bursdagen sin om noen uker, så jeg prøver å øve. Jeg prøvde denne oppskriften, men de var så kvalmende at jeg syntes de var helt uspiselige?: http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/kule-cakepops

Skal de være slik? Ungene likte dem, men de var sykt søte. Jeg klarer ikke spise veldig søte kaker som f.eks. oreo heller, så det er en mulighet for at det er min smak det er noe i veien med. Dere som baker, har dere lignende oppskrifter, eller fines det mange forskjellige? 

Aner ikke..

Men de som ble best her var de jeg brukte brownies i, så blandet jeg i litt smeltet sjokolade, og dyppet de i sjokolade igjen. :) De ble kjempe gode! Ikke lag dem for store, da blir de mektige.. 

Ingen kremost? Kanskje de blir mindre kvalmende uten det? Bare moste du brownies, og blandet med smeltet sjokolade? Hvor mye brownies, og hvor mye sjokolade i deigen? 

google oppskrift, og se om du kommer på bloggen:

passion4baking eller noe sånt. :) Utrolig gode ble de

cakepops er søtt :S
Men barna digger det.

Jeg lager vanlig sjokoladekakebunn. Smelter sjokolade, smør og fløte sammen. smuldrer kakebunnen og rører inn det våte, og triller små kuler.

Pinner har jeg kjøpt billig på ebay. :D

Kan pynte de med hvit sjokolade du smelter. Eller så lager jeg sjokoladekakeglasur som jeg dypper de i.

Jeg er ikke spesielt glad i cakepops. Det er en helvetes jobb å lage de :S
Men de er såpass små, så ikke noe problem for barn å spise opp.

Takk for svar alle sammen! :) Da får jeg vel bare prøve litt forskjellig her, og se om noe blir mindre kvalmende. Kan godt være at barna spiser det uansett. :)

De jeg lagde var en sjokoladekake smuldret og blandet med kremost, og så dyppet i hvit sjokolade. Søtt ja, men man spiser jo bare en eller kanskje to, store er de jo ikke. jeg syns de var gode. Det var et par som lå halvspist igjen på fatene, men det var alt som var igjen, så de var populære i Sofies bursdag. :)

De var litt herk å lage ja, jeg skjønner ikke at folk gidder å pynte dem. Jeg var fornøyd om de ble værende på pinnen. :p Jeg tror problemet var at de ble for tørre, så neste gang skal jeg smuldre og blande med ost med en gang kaken kommer ut av ovnen, ikke vente til den blir kald. Så skal jeg dyppe med en gang. 

toneany skrev:
De jeg lagde var en sjokoladekake smuldret og blandet med kremost, og så dyppet i hvit sjokolade. Søtt ja, men man spiser jo bare en eller kanskje to, store er de jo ikke. jeg syns de var gode. Det var et par som lå halvspist igjen på fatene, men det var alt som var igjen, så de var populære i Sofies bursdag. :)

De var litt herk å lage ja, jeg skjønner ikke at folk gidder å pynte dem. Jeg var fornøyd om de ble værende på pinnen. :p Jeg tror problemet var at de ble for tørre, så neste gang skal jeg smuldre og blande med ost med en gang kaken kommer ut av ovnen, ikke vente til den blir kald. Så skal jeg dyppe med en gang. 

Jeg ventet til kakebunnen var kald, smuldret det med smør, fløte og sjokolade. Trillet kuler og tok de på pinner.
Så frøys jeg de ned. Eller de skal ligge en halvtime i frysa eller noe.

JEg har et hav av de fortsatt liggende i frysa. Kan bare ta opp de jeg trenger når jeg skal ha noen. Da pynter jeg de frosne. Da stivner sjokoladen kjappere og :P tror jeg...

Back
Topp