Hjelp bursdagsfeiring

Lolitaa

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Hei!
Skal i en 30 års dag ikveld.
Hva kan jeg si er grunnen til at jeg ikke drikker?
Tenkte egentlig å fylle saft på en vinflaske, men det blir bare styr.

Noen gode tips?
Hvilken penicilin kan man ikke drikke på, og hva kan den penicilinen være for?

Såg at noen kjøpte alkoholfri ”prosecco” på polet og rev bort litt på ettiketten der det sto -no alcohol-.

Hei!
Skal i en 30 års dag ikveld.
Hva kan jeg si er grunnen til at jeg ikke drikker?
Tenkte egentlig å fylle saft på en vinflaske, men det blir bare styr.

Noen gode tips?
Hvilken penicilin kan man ikke drikke på, og hva kan den penicilinen være for?
Jeg bruker å si at jeg skal på jobb tidlig dagen etter og vil derfor ikke drikke. Eller så sier jeg at jeg ble så dårlig forrige helg når jeg drakk, så denne helgen har jeg bestemt meg for å ikke drikke.

Dersom du har barn fra før kan du si at den/de er litt småsyke og du vil gjerne være tilregnelig dersom de blir i dårligere form og du må hjem til dem? :)

Vi fikk besøk av noen venner for en stund siden og jeg hadde ikke lyst å fortelle. Så jeg sa at jeg hadde sovet dårlig og at hodepine hadde ligget å terget hele dagen. Så ingen alkohol, ville ikke trigge den hodepinen :happy: gikk som smurt

Var på jobb fest i går og bare sa at eg var gravid...tenkte eg skulle fylle noe annet på vinflaske, men e så dårlig at eg ikkje hadde klart å drikke det uten å kaste opp...i tillegg viste noen på jobben om det fra før...skal ha ferie no uansett så er 14 uker når eg kjem tilbake på jobb...

Jeg synes medisin-unnskyldningen er veldig avslørende :angelic: ville hellet tatt et glass og bært det rundt hele kvelden og «drukket» en slurk her og der. Og slå ut halvparten i vasken når ingen ser.

Kjøp hvitvin eller rosévin med skrukork og bytt ut med saft. Funka veldig greit her.

Sniker litt. Men hva med å bare si at du ikke var i form til å drikke. Ta med deg ca det du pleier å ha med deg og si at du ser ann formen i løpet av kvelden?

her var alle vant til mine unnskyldinger for å ikke drikke, da jeg like ofte takker nei som ja. Selv om jeg er tilstede på festen. Jeg inviterte folk hjem til å drikke når jeg var 9-10 uker på vei uten at jeg selv drakk. Tenker at det er mange grunner til at man velger å takke nei en gang innimellom uten at man er nødt til å være gravid. Synes liksom det er litt kjipt at man må forklare for andre at man ikke skal drikke. :oops::rolleyes:

Hva endte du opp med å si?
Jeg sa at jeg hadde medisinutlevering idag kl 08, så derfor kunne jeg ikke drikke.
Det er troverdig i forhold til jobben min, jeg pleier å ha medisinutlevering i helgene - jeg hadde det bare ikke denne helgen :D Jeg tenkte det var litt mer troverdig enn UVI da det er en vanlig gravid-unnskyldning :P

Back
Topp