Hjelp..bryllup

kjempeform

Flørter med forumet
Vi skal gifte oss, vi skal ha det på lokale for å spare litt penger. Men når vi kom til diskusjonen om hva en servitør skal ha for å hjelpe til er det veldig uenighet. Noen mener de bør hvertfall få 1000 kr hver, andre mener det holder med en vin. Men hva tenker du? Jeg mener 1000 kr er mye, vi kjenner jo de som skal servere. jeg tenkte en blomst og vin jeg men så er jeg redd for å virke smålig da. Blir jo sykt dyrt når vi skal ha 8 servitører.

Pappa var bartender og servitør i venninna mi sitt bryllup, han fekk 400 kroners gavekort. Han var storfornøyd, hadde ikkje forventa noko.
Han var jo der absolutt heile dagen/kvelden/natta da. Viss dei berre skal servera til middagen ville eg gitt mindre trur eg :o))

hvor gamle er de da?

når jeg var 16-17 år serverte jeg i noen bryllup i helgene for å få litt ekstra cash, og da fikk jeg alltid 100,- timen.

(vi ble "leid" inn via skolen liksom da)

men kommer liksom an på åssen forhold dere har de servitørene da...

Vi betalte timepris for de servitørene vi hadde. 120 kr timen tror jeg det var.

Men de "fulgte med" lokalet, så vi kunne velge om vi ville ha de eller ikke, men det var veldig greit å ha de som kjente stedet og alt rundt.

Vet ikke hvor mye det ble totalt, og jeg troooor det var 6 stk som holdt på.

Var pappa som avtalte med utleieren hvor mange det skulle være.

Det bør diskuteres med servitørene i forkant!

Jeg har servert i flere bryllup og vært både godt betalt og veldig underbetalt (vi snakker 500 kr for nærmere 9 timer..)

Når jeg serverer for venner og kjente så forventer ikke jeg noen ting, og det sier jeg fra om når de spør "hva jeg skal ha for det".

Hadde jeg vært en av dine venner/naboer el. ville jeg ikke forventet noe overhodet - og slett ikke tusen kroner! Jeg ser på det som en vennetjeneste. Om det er ukjente folk dere leier inn, blir det en annen sak. Men en vinflaske eller annet tegn på takknemlighet ville jeg satt kjempestor pris på. Synes det er litt smålig av folk å omtrent forvente timebetaling for sånne tjenester...

Papillon skrev:
Hadde jeg vært en av dine venner/naboer el. ville jeg ikke forventet noe overhodet - og slett ikke tusen kroner! Jeg ser på det som en vennetjeneste. Om det er ukjente folk dere leier inn, blir det en annen sak. Men en vinflaske eller annet tegn på takknemlighet ville jeg satt kjempestor pris på. Synes det er litt smålig av folk å omtrent forvente timebetaling for sånne tjenester...

Enig... Og samtidig synes jeg det er smålig og forvente at bekjente skal gjøre dette på dugnad.. Ikke at TS forventer det altså! :) Men en "takk-for-hjelpen-ting" synes jeg er på sin plass! Enten en flaske vin, et gavekort, blomsterbukett e.l. Man kan jo se an dem det gjelder da.. Er det noen på 17 år så foretrekker de helt sikkert cash, mens voksne folk sikkert setter stor pris på en vinflaske eller blomsterbukett og et hyggelig kort.

Blomst og vin høres greit ut i mine ører.

Jeg har servert i noen bryllup. Det ene fikk vi hver sin tusen lapp, det er sikkert tolv år siden og husker jeg synes det var altfor mye for den jobben vi gjorde. Mammaen min jobba med brudens mamma så vi kjente ikke brudeparet selv.

Back
Topp