*hjelp* "bruk ikke prod. om du er gravid"

Aqvalie

Child of the Universe
Kort fortalt:
Har plagdes endel med munnsår den siste tiden og ikveld fikk jeg nok og hentet et preparat fra medisinskapet som jeg tidligere bruker i nødstilfeller om det blir for ille. Det heter Oralmedic og fungerer sånn at det er en svovelsyre som "etser" bort blemmen i munnen, slik at healingprossessen skal gå fortere.

Men dumme dumme dumme meg blir så målrettet fokusert at det slår meg ikke at dette produktet som jeg har brukt så mange ganger tidligere, kanskje er noe jeg bør avstå fra nå som jeg er gravid.
Leser på pakken etter behandlingen og oppdager til min forferdelse at det står at: "Bruk ikke produktet om du er gravid, eller på barn under 12 år".

Nå får jeg jo helt noja'n.. nå er det jo for sent og jeg kan ikke gjøre noe..
Er det noen som har noe erfaring med dette? Burde jeg ringe legen imorra og forhøre meg, eller pleier det å gå bra likevel? Hva kan isåfall skje? Prøvde å søke litt på nettet, men fant veldig lite.
Hvor alvorlig er dette egentlig?

Er 15 uker gravid nå.

*huff* :( :(

Har ingen erfaring med dette, men ettersom du bare har brukt produktet en gang, så vil jeg ikke tro at det har gjort noe skade. Men hvis dette er noe du tenker mye på og er bekymra over, så kan du jo ringe legen å høre, bare for å forsikre deg om at det går greit :)

Jeg ville tatt en telefon til legen selv om det mest sannsynlig går helt fint! :-)

Har ingen erfaring med dette, men ettersom du bare har brukt produktet en gang, så vil jeg ikke tro at det har gjort noe skade. Men hvis dette er noe du tenker mye på og er bekymra over, så kan du jo ringe legen å høre, bare for å forsikre deg om at det går greit :)

Sign.

Altså er det utvortes bruk ser jeg ingen umiddelbar fare.

Altså er det utvortes bruk ser jeg ingen umiddelbar fare.

Det er inne i munnen, så det jeg frykter er jo at det går rett i blodbanen. Spørsmålet er jo om hvor skadelig det faktisk er, og hvilke mengder som eventuelt kommer til fosteret - og om det har en skadelig effekt, og isåfall hvilken.

Jeg forsøkte å ringe legen i dag, men hun hadde visst ikke telefontid før imorra, så må prøve igjen da.
:(

Det er inne i munnen, så det jeg frykter er jo at det går rett i blodbanen. Spørsmålet er jo om hvor skadelig det faktisk er, og hvilke mengder som eventuelt kommer til fosteret - og om det har en skadelig effekt, og isåfall hvilken.

Jeg forsøkte å ringe legen i dag, men hun hadde visst ikke telefontid før imorra, så må prøve igjen da.

Det går nok bra!!! Men prøv igjen i morgen...

Ah, men jeg tror det kan være fordi i store mengder er det farlig.
Uansett kan du prøve å drikke masse vann som renser systemet både for deg og lille. Og hvis du ringer giftinformasjonsentralen så har nok de svaret :)

Back
Topp