Hjelp! Brudd på samværsavtale

Real_tree_girl

Flørter med forumet
I 4år har jeg gjort alt for at barnefar skal ha samvær med datteren vår.

Jeg har vært alt for snill og latt han bestemme å avlyse som det har passet han.
De gangene han har hatt henne, så har jeg fått hørt at han har satt henne til andre, ikke vasket og stelt henne, byttet klær osv...

Etter den gangen han ringte meg samme dag som han fikk henne og spurte meg hva jeg skulle samme kveld som han skulle levere henne, for så å fortelle meg at han plutselig skulle levere han dagen etter avtale før hun dro fikk jeg nok!!!
Ringte familieværn kontoret, la frem alt jeg viste, hadde hør og mine misstanker om omsorgsvikt og hele tiden brudd på avtaler ble det ordnet et hastemøte der.

Der ble det skrevet en avtale som vi begge ble enige om etter det som passet han best og begge signerte.

I avtalen stod det også at når han hadde henne skulle tiden tilbringes med henne noe han ikke har gjort.
Heller har ikke avtalen om henting og levering blitt gjort, men jenta blir dusjet rett før hun kommer hjem (som vil si at hun har gått i samme klær fra fredags morgen til søndag. Hun er 5år, går på do selv og slurver litt enda med å tørke seg noen ganger og har kommet hjem med sår rompe). Etter møtet i neste uke skal det diskuteres om han skal ha henne annenhver helg.

Etter som han allerede har brutt flere punkter i den lange avtalen, kan jeg da nekte han å ha henne annenhver helg og heller kjøre hardt på at han heller kan komme hjem til oss å ha samvær et par timer annenhver lørdag?
Må tilføre det at jeg har 100% foreldreansvar.

Sitter her på gråten over hvor lite han egentlig bryr seg om henne.

Må også tilføye det at da jenta var syk en gang han hadde henne, så var de på legevakta og fikk beskjed om at hun måtte hvile mye.
Men istede ble hun holdt våken hele dagen, de dro bort kl 7 på kvelden på besøk og hun var ikke i seng før kl 10 på kvelden etter han hadde levert henne til hennes farmor.

Jeg hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet for omsorgssvikt. Jeg hadde krevd å ha henne fulltid da han ikke er skikket som omsorgsperson. Dette skader jenta både fysisk og psykisk (uforutsigbarhet og trygghet).

Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje bare tatt en telefon til meklingskontoret igjen å sagt at du føler deg ikke trygg på å sende datteren din til faren når han ikke tar vare på henne og du føler det er best at hun bor hos deg på fulltid og han kan komme hjem til dere på samvær. Eller så kan du ta å ringe barnevernet for å få råd til hva du kan gjøre videre?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Signerer det de 2 andre her sier. Fyren er tydelig ikke skikket i å ta vare på jenta si så da får han bare la vær! Håper du får løst dette!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Dersom du føler at det ikke er bra for henne å reise på samvær så kan du stanse samværet, kontakte advokat og be om en midlertidig avgjørelse ang samvær. Hjelper lite å kontakte Barneverntjenesten da de vil se på deg som omsorgsperson da du har hovedomsorgen og velger å sende datteren dit om du mener hun ikke har det bra der.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg ville holdt jenta hjemme!
Å kontakte BV hjelper lite! Er/har vært i samme situasjon selv, og de mener fortsatt at det er til barnets beste å ha samvær (med tilsyn pdd) så lenge far ønsker det.
At det er slitsomt for oss mødre og veldig uforutsigbart og vanskelig for barnet at far stadig avlyser gir de blanke i.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet for omsorgssvikt. Jeg hadde krevd å ha henne fulltid da han ikke er skikket som omsorgsperson. Dette skader jenta både fysisk og psykisk (uforutsigbarhet og trygghet).

Sent from my iPhone using BV Forum
Enig!

Signerer det de 2 andre her sier. Fyren er tydelig ikke skikket i å ta vare på jenta si så da får han bare la vær! Håper du får løst dette!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

sign.disse jeg og. Stakkars både deg og hun. Masse lykke til og håper det ordner seg for dere på en grei måte.

Huff høres ikke bra er enig med alle her bedre at han kan komme på besøk vær annenhver helg sånn at du har oversikt å styring så datteren din kan føle seg trygg :) håper alt ordner seg for deg :p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

1. Bli tydeligere på hva du forventer av han under samvær og vise til at det er nødvendig og til det beste for datteren deres :)
2. Dersom det ikke fungerer så ville jeg foreslått å møtes feks annen hver lørdag og funnet på aktiviteter sammen med barnet. Da får hun et positivt bilde av pappan, du får henne med deg hjem igjen og er trygg på at det ikke er noen omsorgsvikt og han slipper billig unna. Win win tenker jeg.

Back
Topp