Hjelp! Blodrød rumpe!

Trollemamman

Gift med forumet
Even har ikke hatt god matlyst siste par dager, så i går begynte han å bæsje skikkelig surt. Var kjemperød i rumpa på 1-2-3. Han har så og si aldri vært rød eller sår før (annet enn litt ved tannfrembrudd) fordi vi skifter bleia så fort han har bæsja. I tillegg får rumpa lufte seg litt ekstra hvis han har tendens til å bli rød, dessuten føner vi rumpa litt nå og da! [:D] Men nå var det annerledes. Trodde først det var tenner på gang. Men neida. I dag spyr han som en gris også i tillegg til diaréen. Utpå ettermiddagen ble faren syk og, spyr også som en gris..

Vi bruker Weleda Zink salve til vanlig som er den antatt beste på markedet. Men hva nå? Han har fått skorper på de verste stedene på rumpa nå!! I kveld før jeg la han fikk jeg vasket godt og tørket han med føner så han ble skånsomt og skikkelgi tørr. Så la jeg på store mengder zink salve og klappa rundt litt potetmel for at ikke bleia og huden skal klistre seg...

Noen flere tips? Mener det var noen som tipset om enda et medikament som kan hjelpe på såre stumper... [8|]

Mange som skryter av ei salve som heiter Inotyol. Vi har brukt den på moderat såre stumpar, med godt resultat, men veit ikkje korleis den er på åpne sår. God betring til heile familien!

Masse luft tørking...Og bare forsette som du gjør...Er ikke godt for lille klumpen nei...

Masse klemmer og god bedring

ORIGINAL: Kakemonsteret

Ja, jeg har et tips!! Det er verdens beste zinksalve.... SILULEN [:)] Fås kjøpt på apotek.

Takk for tipset! [:)] Er prøvd tidligere..! Men faktisks så er Weleda Zink salve bedre!!! I alle fall for oss.. [;)]

Off så leit[&o] vet ikke noe annet enn det du har skrevet, men kanskje høre m helsestasjonen om det ikke bedrer seg raskt. Håper det går fort over. [:)]

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: *Joha*

Mange som skryter av ei salve som heiter Inotyol. Vi har brukt den på moderat såre stumpar, med godt resultat, men veit ikkje korleis den er på åpne sår. God betring til heile familien!

Den er det beste jeg noensinne har prøvd!! Den kan brukes på åpne sår, jenta mi bæsja syre da tann nr 7 tittet frem. Smurte på et tykt lag og ved neste bleieskift var bleiesårene nesten borte! [:)]
I tillegg så tørker vi med myke kompresser med vann og masse olje..

God bedring til rompa til Even Martin! [:)]

JAA! Den var det jeg hadde lest om før...! Tusen takk Joha og Labambie, da skal jeg frese avgårde til apoteket og kjøpe den i morra...!! Han er LITT bedre nå, men det er vel fordi han er tom stakkar.. Kommer jo ingenting ut når det ikke går noe inn... [:(][&:]

Vi har samme problem nå...Hun har kjøttsår som blør i baken...Min kjære søster anbefalte inotynol og sendte det i posten i dag.. I mellomtiden lufter vi (har brettet gaskluter og hatt på i stedet for bleier) og dynket med potetmel.... Tann nr 8 er kommet fram, og i tillegg er hun hard i magen, kommer bare litt og litt ut..HUn hyler når jeg skal stelle henne, og det skjønner jeg godt med væskende sår....

Jeg bruker også Inotyol...det er den aller beste....
Stakkar Even som er syk IGJEN!!![:(] Får skikkelig vondt av dere nå altså...
Håper det går fort over denne gangen[&:]
Masse god bedringsklemmer fra Ove Leander og meg.

HEI. Huff det er så vondt for de små med såre rumper. Vil bare fortelle at hvis INOTYOL ikke virker( den gjorde ikke det til oss) så fikk eg tips av legen på helsest å bruke MILDISON. Den virket med en gang, dagen etter så var lille tuppa helt fin i rumpa!!

Har dynket med potetmel i mangel av noe annet, og i dag er hun mye bedre....Billig og bra[;)]

Her har vi brukt Inotyol hvis det har vært veldig ille mot tenner og evt diarè ellers..
Har også brukt Pure Lan salven inneimellom hvis vi tilfeldigvis har glemt den andre..Jeg syns den fungerer bra også..[:)]
God bedring til lillegull da..[;)]

ORIGINAL: Kakemonsteret

Ja, jeg har et tips!! Det er verdens beste zinksalve.... SILULEN [:)] Fås kjøpt på apotek.

Aselli er det en salve som heter. Den er effektiv mot sår stum altså! Fås kun på apoteket!

God bedring til lillegutten din. Stakkar liten!

INOTYOL
ORIGINAL: villanella

HEI. Huff det er så vondt for de små med såre rumper. Vil bare fortelle at hvis INOTYOL ikke virker( den gjorde ikke det til oss) så fikk eg tips av legen på helsest å bruke MILDISON. Den virket med en gang, dagen etter så var lille tuppa helt fin i rumpa!!

Åhh, takk for tipset!! Nå var vi så heldige at INOTYNOL virket supert.. men da har vi enda en mulighet hvis det ikke skulle funke en annen gang i alle fall! [:D]

Back
Topp