HJELP! bleieutslett..!

maric

Gift med forumet
kan noen komme med noen vidunder råd til meg??? huff lille minien min er helt ild rød i fua (rompa for de som ikke skjønner sørlandsk) si[:(] han har hylskreket i hele dag nesten, å nå begynner jeg også snart å hyle!! vet ikke hva jeg kan gjøre, kjøpte 2 kremer på apoteket igår, inotyol og a derma salve.. men hvor lang tid tar det før det skal bli bedre??

å en annen ting (litt ekkelt) er att avføringen hans er helt mose grønn og veldig slimete..? er det vanlig..?

huff, ikke lett å være mamma alltid altså.. [:(] får jo så vondt av han når jeg ser han har det vondt[:(]

jeg har brukt litt talkum eller Apotekets Akrem når han har hatt utslett her og det har hjulpet. [:D]

eldstemann her sleit veldig med det,
mitt beste råd er IKKE BRRUK KREM!!!!! men bruk bare potetmel evnt pudder

Vask godt, la det lufttørke og la mini ligge naken og sprelle. Bare ha noen håndduker under og ha det varmt i rommet. Også når bleia skal på, så har jeg veldig god erfaring med en salve som heter Bethapanten. Fås kjøpt på apoteket og virker veldig raskt her hvertfall.

Ellers så er inotyol også en bra salve.

Lykke til søte du!

hadde fyst prøvd potetmel. om han har blitt sår av bæsjebleie, det fynke utrolig fort. men eg føle det ikke fynke ikke så godt om det e utslett. men om ikke det virke, så hadde eg brukt Bethapante. den e utrolig god.
lykke te, å håpe rompå snart blir bra

Vi har også hatt mosegrønn og slimete avføring de siste dagene. Men ikke hver gang

jeg sverger til bepathen. og event.takum i tillegg. da sander var skikkelig sår så vasket jeg rompa i vasken og lufttørket ikke gni den såre rumpa med klut det blir bare værre, må du bruke noe så bruk medisoft fra apoteker (myke gasskluter)
og seff. skifte bleie ofte.

lykke til

Her hadde ho alltid mosegrønne bæsjebleier hvis ho fikk i seg noe med melk i (hadde melkeallergi)...

Grunnen til at det blir grønn er pga at de har spist noe som er vanskelig å fordøye.. derfor produserer kroppen mere gallesyre.. og syren er ikke så bra for de såre stumpene...!!

Vaskt med alltid babyolje etter han har bæsja... da får du mye fuktighet og det blir en beskyttende hinne etterpå, slik at syra ikke blir liggende så inntil huden... Etter hver bleieskift (selv om det kun er tissebleie) så luft godt, smør alltid (jeg har brukt silulen sinksalve og når det har vært værst; Canesten.. Funka veldig greit her men har hørt mye positivt om inotyol også), og ofte bleie skift (og i hvertfall bæsjebleiene!!!)

Vondt å se på sånne såre stumper... [:(][&:]

Smør på TYKT lag med Inotyol - og bare det.
Ved hvert skift så klart.

Etter et døgn bør han være mye bedre! Når hun ble skikkelig sår her, så tok det tre dager før hun var helt bra igjen.

Sniker litt

Jeg har også slitt veldigt med sår rumpe på de andre.
Vi måtte få fucidin salve av legen for det hva så gale av og til.

Men det jeg gjorde hva å lufttørke hele veien. Når de sov eller hva på gulvet så hadde jeg en del håndklær under.
Ble mye klesvask men det hjelpte veldigt.
De så ut som prins/prinsessen på erten når de sov[:D]
Og forresten så spylte jeg rumpen under vasken,brukte ikke våtservietter eller klut. Kun rent vann.

Sniker meg ut igjen

takk for råd dere!! [:)] da får vi bare ta tiden til hjelp og fortsette å smøre! [:)]

ORIGINAL: Jærbu

Sniker litt

Men det jeg gjorde hva å lufttørke hele veien. Når de sov eller hva på gulvet så hadde jeg en del håndklær under.
Og forresten så spylte jeg rumpen under vasken,brukte ikke våtservietter eller klut. Kun rent vann.

Sniker meg ut igjen

Jeg også skyller i vasken... våtservietter er fyfy når det er såre stumpen..

Jærbu: du hører vel litt til her du hvis tickern stemmer..? har vel august2010 barn..? [:)]

ORIGINAL: KatrineH

Sniker litt

Sniker meg ut igjen

Jærbu: du hører vel litt til her du hvis tickern stemmer..? har vel august2010 barn..? [:)]

Tulla mi er født 2 september
Så jeg er en del her inne å snikleser[:D][:D]

Sniker litt

Sniker meg ut igjen

Tulla mi er født 2 september
Så jeg er en del her inne å snikleser[:D][:D]

ja regna meg frem til mnd skifte [;)]

jeg har hørt at med grønnavføring så sies det at ungene har slitt med magen..

jeg smører med zink..

ORIGINAL: sicret

jeg smører med zink..

ja jeg har også hørt det.. men han har jo ikke fått noen ny mat..? nså skjønner tilfelle ikke hvorfor han skulle hatt mage vondt..

ORIGINAL: maric

jeg smører med zink..

ja jeg har også hørt det.. men han har jo ikke fått noen ny mat..? nså skjønner tilfelle ikke hvorfor han skulle hatt mage vondt..

kan det komme med tenner da tro..??

ORIGINAL: maric

jeg smører med zink..

han har fått 1 tann og det var etter den kom att det ble skikkelig ille.. kanskje det kommer flere ja.. håper hvertfall det snart går over!!
kan det komme med tenner da tro..??

Barn reagerer jo så forskjellig, så hvorfor ikke..? Men sånn det har vært her så må man i hvertfall være veldig nøye så lenge den grønne bæsjen er i omløp...!!! Håpe det blir bra fort da [:)] kan jo ringe HS og spørre også..!

Huff da[:o]
Vi har bare brukt inotyol, trenger bare å bruke det en dag så er det over liksom.. Så det er nok veldig forskjellig.. Men smør et tykt lag.
Eller så er luft tørking veldig viktig.
Håper du finner noe som funker!

Back
Topp