hjelp. blødning

lille persille

Blir kjent med forumet
fikk bittelitt i dag, ikke friskt blod men akkurat som gammelt blod... er det noen andre som har hatt dette tidlig i svangerskapet ved forventa mens.? å evt hvor vanlig er det? Har jo hatt en sa for en stund  siden å ble jo overlykkelig nå når det endelig klaffet igjen. nervøs nå. help!!![&o]

Er du langt på vei da? Jeg har blødd MYE i svangerskapet, og det har vert alt fra friskt til gammelt blod.. Det er jo vanlig at det kommer litt blod etter sex f.eks..? Og det skal veldig lite til før det blør litt fra livmora pga den er så blodfyllt i svangerskapet..
Det virker og som det bare kom litt og så gav det seg? Tror ikke det da er noe å bekymre seg for, men en regel sier jo at man SKAL ta kontakt med lege eller jordmor uansett..

ORIGINAL: Almyrida24

Er du langt på vei da? Jeg har blødd MYE i svangerskapet, og det har vert alt fra friskt til gammelt blod.. Det er jo vanlig at det kommer litt blod etter sex f.eks..? Og det skal veldig lite til før det blør litt fra livmora pga den er så blodfyllt i svangerskapet..
Det virker og som det bare kom litt og så gav det seg? Tror ikke det da er noe å bekymre seg for, men en regel sier jo at man SKAL ta kontakt med lege eller jordmor uansett..

[/ja helt i starten.4 uker på veg]

Da KAN det jo være at det var den berømte festeblødningen da.. Jeg hadde den når jeg var ca 4 uker på vei.. På babyverdens sider står det nemlig at et av tegna på graviditet er:
  • Spotting (liten blødning når egget fester seg i livmoren) (mellom 3 og 4 uker)

Resten står her:
    http://www.babyverden.no/templates/Article____391.aspx

[:D][:D]
  •  
    va det kansje sporblødning? blod blada med utflod? så lite at det ser rosa ut på papiret? for det skulle i følge legen vere heilt nomalt, lite sansynleg start på abbort...

Phu er mer letta nu ja. takk for alle svar. nu tar jeg det bare med ro.
    Lurer på nårtid det var man skulle bestille time hos legen? uke 8 var det det
    ?

Hei!!

Har hatt blødninger jeg og... har havnet på legevakten og på ullevål to ganger på ul..
    Men alt er bare bra... Da var jeg 8 uker, nå er jeg 13[:)] 
    Hvis det kommer brun utflod er det fordi det er gammelt blod, fra en tidligere blødning.. Det har jeg hatt mye av..
    Det viser seg det at slimhinnen i livmorhalsen er veldig veldig tynn og skjør hos noen gravid (meg) , og da kan en liten blødning komme når som helst av hva som helst...
    Ikke handle og bær på mye.. da kan det komme...
    Bruk sofaen flittig.. vi blødere har lov til det... Iallefall til den magiske 12 uke.
    Legene sa til meg at dersom jeg fikk en kraftig mens blødning, smerter og feber, kunne det være en sa ..
    Men det har det jo ikke vært hos deg heller?? Så bare ta det med ro...
    Du bærer på et lite mirakel[:)] 
    Er du allikevell i tvil, ta kontakt med en gyn, så får du bekreftet at alt er bare bra ved hjelp av en innvendig ul[:D][:D] 
    Been there, done that!!!

Lykke til!!!!!!!!!!!!!!

Jeg hadde sånn i uke 15 - og da var det ingenting.
    Men ville ha sjekket for sikkerhets skyld hos lege eller noe uansett.

Back
    Topp