Hjelp - blødning i uke 11

Malinasen

Flørter med forumet
Hei! Er i dag 11 uker + 2 dager på vei i mitt første svangerskap. Til nå har alt forløpt seg normalt. Da jeg skulle tørke meg etter å ha tisset i dag tidlig, oppdaget jeg til min store skrekk spor av blødning på dopapiret. Blødningen var lys i fargen, ikke blodrød, og det var ikke mye. Likevel er jeg helt fra meg. Ved neste dobesøk skjedde det igjen, men enda svakere denne gangen. Ved tredje dobesøk nå nettopp ser det ut til at blødningen har gitt seg. Jeg har ikke hatt noen smerter, men litt sånn mensen-følelse i magen. Jeg ringte til legevakten, men de ba meg avvente. Er så urolig for at det skal være noe galt med bebisen min ;( Er det noen der ute som har opplevd lignende uten at det har resultert i abort? Orker ikke tanken på å miste det lille nurket. Håper inderlig på svar.
 
Det er faktisk ganske vanlig å ha litt småblødninger. Det kan være mange forklaringer på hvorfor du blør uten at du har mistet spiren din;) så ikke ta sorgen på forskudd, selv om jeg skjønner bekymringen din.
 
Jeg opplevde det samme i min uke 7, var akkurat slik som du beskriver og jeg ble livredd! Fikk legetime dagen etter, og alt var fint med den lille i magen.

Som Amicitas sier over her så er det  faktisk veldig vanlig med små blødninger i graviditeten Selv om det er veldig skummelt når det skjer, så går det som regel bra :) Tenk positivt og prøv å slapp av. Få deg en legetime hvis du er veldig engstelig, det er i hvertfall ikke godt å gå å være bekymret!
 
Takk for svar. Det er ikke lett å holde motet oppe. Fikk igjen en blødning nå, litt mørkere denne gangen. Men føler ikke det vil hjelpe å få ul i dag heller. Hvis det skulle vise seg at hjertet slår, og det fortsetter å blø i morgen, kommer jeg til å være like redd for at det er noe galt igjen. Hadde ul i uke 8 + 3, og da var alt i orden og hjertet banket. Håper så inderlig det går bra <3 >
 
Jeg hadde litt blødning tidlig i svangerskapet jeg også.. Er veeldig vanlig. Men det er jo selvfølgelig skummelt! Krysser fingrene for at alt er bra med den lille i magen <3 <3
 
Har vært på UL nå, bebisen levde i beste velgående og hjertet banket jevnt :) Legen trodde det kunne være en infeksjon som kunne være årsaken til blødningen, så hun tok noen prøver som jeg skulle få svar på om litt under en uke. Jeg ble så lettet og kunne ikke annet enn å smile fra øre til øre da jeg så det lille nurket vårt <3 endelig kan jeg puste ut!>
 


Malinasen skrev:
Har vært på UL nå, bebisen levde i beste velgående og hjertet banket jevnt :) Legen trodde det kunne være en infeksjon som kunne være årsaken til blødningen, så hun tok noen prøver som jeg skulle få svar på om litt under en uke. Jeg ble så lettet og kunne ikke annet enn å smile fra øre til øre da jeg så det lille nurket vårt <3 endelig kan jeg puste ut!>


Så godt å høre! :) Lykke til videre! 
 
Jeg har også fått noe brunt lignende, ser ut som en brun blødning:(Jeg er kjempe redd, og går hele tiden og kjenner etter om jeg har vondt. Trodde det kunne være en UVI siden jeg det svir og jeg har vondt nederst i magen, og gjør verre når jeg tisser. Hva kan det være?jeg er så bekymra og redd for at jeg kan miste min spire:(
 


krepsen_85 skrev:
Jeg har også fått noe brunt lignende, ser ut som en brun blødning:(Jeg er kjempe redd, og går hele tiden og kjenner etter om jeg har vondt. Trodde det kunne være en UVI siden jeg det svir og jeg har vondt nederst i magen, og gjør verre når jeg tisser. Hva kan det være?jeg er så bekymra og redd for at jeg kan miste min spire:(



Bestill deg en ultralyd. Jeg har hatt brun utflod to ganger.. Første gangen var det fordi babyen var død, andre gangen fordi jeg hadde hatt en blødning og det gamle blodet kom ut. Det behøver ikke være farlig, altså!!! Men det er alltid godt å få svar, - uansett. Jeg skjønner at du er redd. Lykke til!
 
Jeg har fått time til tidelig ultralyd om en uke, blir lenge og vente, men håper det beste. Men ble veldig bekymra når du sa at din spire var død:(
 
Hadde blødniger i beg av dette sv.skapet så det må ikke være noe galt selv om man blør...
 
Den brunlignende blødningen har forsvunnet, overlykkelig:)I dag har jeg hatt ligamentsmerter og voksesmerter:)
 
Så bra! Sånn var det for meg da det gikk bra, det brune gav seg. Dette går nok bra, skal du se! :-)
 
Ja jeg håper alt er bra, har senket skuldrene et par hakk nå, så skal jeg bare nyte tiden frem til tidelig ul på mandag, så får vi satse på at alt er bra. 
 
Jeg hadde ingen blødninger tidlig i svangerskape men da jeg var 21 uker på vei oplevde jeg en blødning..Trodde da at dette var sluttem, opplevde spontanabort i mitt første svangerskap så ble en smule hysterisk. Kontaktet St.Olavs men de ba meg om å roe ned og dette var kanskje en rift eller noe sånt å skulle komme dit om blødningene ikke stoppen eller at blødningen ble værre. Blødningen ga seg heldivis å lille prinsessa har d kjempe bra<3

Lykke til, men ta kontakt igjen å få deg en ul!:) ingenting er mer beroligende enn å få se at hjerte banker:)
 


Auroramu skrev:
Jeg hadde ingen blødninger tidlig i svangerskape men da jeg var 21 uker på vei oplevde jeg en blødning..Trodde da at dette var sluttem, opplevde spontanabort i mitt første svangerskap så ble en smule hysterisk. Kontaktet St.Olavs men de ba meg om å roe ned og dette var kanskje en rift eller noe sånt å skulle komme dit om blødningene ikke stoppen eller at blødningen ble værre. Blødningen ga seg heldivis å lille prinsessa har d kjempe bra<3

Lykke til, men ta kontakt igjen å få deg en ul!:) ingenting er mer beroligende enn å få se at hjerte banker:)

 I dag kom den stygge brunligende blødningen igjen, så tok kontakt med lege, fikk komme inn på GU, og alt så ut til å være bra, eneste at livmoren var litt forstørret. Så det var ikke noe å bekymre seg for, men greit å få sjekket det før helgen, så man slipper å ødelegge helgen med bekymringer. 
 


Auroramu skrev:
Jeg hadde ingen blødninger tidlig i svangerskape men da jeg var 21 uker på vei oplevde jeg en blødning..Trodde da at dette var sluttem, opplevde spontanabort i mitt første svangerskap så ble en smule hysterisk. Kontaktet St.Olavs men de ba meg om å roe ned og dette var kanskje en rift eller noe sånt å skulle komme dit om blødningene ikke stoppen eller at blødningen ble værre. Blødningen ga seg heldivis å lille prinsessa har d kjempe bra<3

Lykke til, men ta kontakt igjen å få deg en ul!:) ingenting er mer beroligende enn å få se at hjerte banker:)

 I dag kom den stygge brunligende blødningen igjen, så tok kontakt med lege, fikk komme inn på GU, og alt så ut til å være bra, eneste at livmoren var litt forstørret. Så det var ikke noe å bekymre seg for, men greit å få sjekket det før helgen, så man slipper å ødelegge helgen med bekymringer. 
 


Malinasen skrev:
Så fint å høre at det så bra ut med den lille!:) Lykke til


Ja, veldig betryggende:)Så nå gleder jeg meg bare til tidelig UL for å se at alt er bra og at det er liv der inne:)
 
En liten oppdatering: 

I går fikk jeg se et bankende hjerte og et friskt foster, som hadde armer og bein:)De fant ut at jeg var 9+3 og ikke 10+2 som jeg hadde regnet ut. 
 
Back
Topp