Hjelp!! *bilstol*

*julilykke*

Glad i forumet
jeg vet det er så mange snupper her inne som har mye kunnskap om bilstoler.. så derfor så spør jeg her! :) skal ( som dere sikkert skjønte) kjøpe ny bilstol nå.. gullet er 8-9 kg og 6 mnd.. vi har en volvo med ganske god plass! takknemlig hvis noen vil anbefale et for meg!? (HAR IKKE PEILING PÅ BILSTOLER!!!!! men vet at det bør være bakovervendt! tihi)

Så lenge ungen er under 13 kg og har ørene innenfør kanten på stolen, er det ingen grunn til å bytte enda. Når dere bytter, bør dere velge en stol som går opp til 25 kg bakovervendt. Flere av Britax sine stoler gjør det (Multi Tech, Two Way Elite m.flere), Acta Graco Cosmic Comfort S og Brio Zento er også stoler som gjør det bra i test. Uansett, så er det veldig viktig å prøve stolen i bilen før dere kjøper. Forskjellene i hvordan stoler står i ulike biler og hvor mye plass de krever kan variere stort.  

takk for svar! ;) vi må nok bytte nå, for det begynner å bli trangt for armene hans! sitter liksom "sammenkrøket"[&:]!

ORIGINAL: *julilykke*

takk for svar! ;) vi må nok bytte nå, for det begynner å bli trangt for armene hans! sitter liksom "sammenkrøket"[&:]!

Ja, da så.. Vær bare sikre på at han veier 9 kg før dere setter han i et sete som er godkjent fra 9 kg. [:)]

Britax Secura er en utmerket stol.

1. Den går til 25 kg bakovervendt
2. Den er rimelig høy, så barnet ser godt ut av vinduet
3. Den gir kjempegod støtte til små barn.. Vi byttet når Erik var rett over 5(!) mnd, og Britax Secura har gitt (minst) like god støtte som babystolen fra Akta Graco..
4. Den kan stilles inn i to forskjellige stillinger. En liggestilling, og en mer oppreist stilling
5. Selv om den gir god støtte, er den samtidig romslig. Min gutt på snart 3 sitter fremdeles kjempefint i den.
6. Den har mange hakk for selehull, så brukstiden er lang. Sønnen min er såvidt under en meter lang (98-99 cm), og han bruker ikke det øverste hullet enda..
7. Den er veldig lett å montere, og jeg hare montert den veldig stødig i maaaange biler. Kan nevne: Toyota Rav 4, Toyota Carina, Volvo V70, Volvo XC70, Nissan Primera (både 94 og 04-modell), VW Touran og en Peugeot
som jeg ikke husker navnet på...

Back
Topp