HJELP - BILSTOL

Karsol

Elsker forumet
Når minia skal begynne i bhg i mars så må vi ha 4 stoler (2 i kvar bil) vi har 3 no men snart veks ho ut av stolen sin og må over i acta g comfort stolen.

Tenkte eg skulle kjøpe ein litt rimelig stol som Andreas kan bruke meir og meir, vokse inn i denne her

http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=324405&b_kid=496169&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Akta%20Graco%20Rallysport

ville dåke gjort det eller, kva rimelig stol ville dåke evt anbefalt, skal berre bruke den til og fra bhg det første året 2-3 min i bil til bhg.

Han er jo 15 kg, men ikkje 4 år da

Jeg ville ikke plassert ham i en sånn stol enda... Han er bare litt over 2... Gå da heller for Britax Multi Tech eller Britax Two Way Elite som kan brukes bakover til 25 kilo... Min anbefaling! [;)]

Kan dere ikke sette igjen et sete i barnehagen da?

Hvis dere har et Britax Two Way Elite og noen ekstra forankringsseler som ligger fastmontert i de bilene dere bruker så monteres det på 5 minutter. Det er bakovervendt til 25 kg og passer i de fleste biler. Mener det var på tilbud denne uke et eller annet sted til 1699 men kan ikke helt komme på hvor.

Mye tryggere enn å plassere barnet bakovervendt, om han veier 15 kg så betyr dessverre ikke det at skjelettet er sterkt nok til å tåle en kollisjon. Grunnen til at barn skal sitte bakovervendt til de er fire år(og gjerne lenger om det lar seg gjøre) er fordi skjelettet fortsatt er mykt mange steder.

Back
Topp