Hjelp?! Bergen og omegn....

MammaTilNurket

Februar 14 :)
Vi vurderer å flytte hjem til Bergen eller en nabokommune :) Men regner med ting har forandret seg på de 8 årene jeg har vært borte, og har heller ikke erfaring med barnevennlige områder ;)

Så, dette ser jeg etter:

-barnevennlig! Som i godt gangveisnettverk, lite trafikk, lekeplasser osv..
-gode barnehager i kort gåavstand ( gangvei, ikke fortau ;) )
-utsikt mot sjø eller vann
-Max 30 min kjøring til Haukeland sykehus

Hvor finner jeg dette?? :)

Er mange fine plasser i Bergen da! :) Bor selv på Søreide med 2 små, rekkehus med stor felles lekeplass. Flere barnehager i gangavstand, skole 5 min unna ( uten trafikk) . Sykkel/gangveier overalt. Bybanen bygges ut oppi her nå mot Flesland. Jobber på Haukeland og bruker 20 min til jobb. Vi ser utover Nordåsvannet og mot Ulriken :) Ellers er Nesstun/skjold sentralt og fint i forhold til bybane osv. Ville ikke satset på Sotra om du skal jobbe på HUS. Flere av mine kollegaer har sluttet i jobben grunnet køen hjem fra jobb på dagtid.

Er mange fine plasser i Bergen da! :) Bor selv på Søreide med 2 små, rekkehus med stor felles lekeplass. Flere barnehager i gangavstand, skole 5 min unna ( uten trafikk) . Sykkel/gangveier overalt. Bybanen bygges ut oppi her nå mot Flesland. Jobber på Haukeland og bruker 20 min til jobb. Vi ser utover Nordåsvannet og mot Ulriken :) Ellers er Nesstun/skjold sentralt og fint i forhold til bybane osv. Ville ikke satset på Sotra om du skal jobbe på HUS. Flere av mine kollegaer har sluttet i jobben grunnet køen hjem fra jobb på dagtid.
Høres veldig fint ut :D vi bor så utrolig barnevennlig nå, at alt annet er uaktuelt ;) er bare så langt til familien at vi vil flytte på oss...
Uff, det er så gale til Sotra ja... Tenkte egentlig det, men greit å høre fra noen :)

Nesttun/skjold området er mye fint og sentralt. I tillegg til at det bygges så mye nytt rundt om der også, og de fleste områdene ser jeg for meg er veldig barnevennlig,nær skoler og bhg. Men litt usikker med utsikten.

Kom til Arna :)

Vi bodde på Søreide og det var supert! Flyttet fra Sotra pga kø.... Ikke flytt dit ihvertfall. Har flyttet fra Søreide nå og til en nabokommune, men det er av andre grunner :)

Fana. Men der er kanskje litt dyrt?

Ytre sandviken er kjempeflott, flere barnehager, barneskole og nærbutikker i gå avstand og flotte turmuligheter :) Er helt grei prisklasse også, selv om det ikke lønner seg å kjøpe bolig sentralt i Bergen nå.

Back
Topp