Hjelp! Bekkenløsning/låsning?

Barnehagelæreren

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Dere som har født før og/eller har erfaring med bekkenløsning og låsning, hvordan var det?! Hvordan oppleves det? Jeg var heldig å slapp unna nesten alt da jeg gikk med storesøster, bekkenløsning inkludert.. I natt gikk jeg på do, og fikk ilende smerter fra hofte/korsrygg og nedi beinet. Vondt å trø nedpå med ene beinet og ubehagelig å ligge.. Ligger med pute mellom beina. Var borte da jeg våknet. Kan det være begynnende bekkenløsning eller låsning? Kanskje bare barnet klemte en nerve?
Skal jeg gå sånn så ender jeg opp som ett krapyl.. For det i natt var vondt og ikke fikk jeg bevegd meg som normalt :arghh:

Jeg hadde bekkenløsning sist. Kan være slik du beskriver, men ville ikke stresset med det enda, for det kan like godt være en nærve, spesielt om det er borte i dag. Det skjer jo så mye der nede for tiden.:) Jeg har hatt det slik du beskriver innimellom fra uke 6, men så lenge det får bort ila dagen eller sånn, har jeg ikke gjort så mye med det, annet enn å ta det med ro. Bekkenløsning for min del henger mere i, en har vondt hele tiden, men i varierende grad. Blir veldig vond av å sitte i dårlige stillinger, kan ikke løfte, går mer anstrengt.

Jeg har hatt bekkenlåsning utenom svangerskap før, og det er et helvete. Hvis jeg satt i noen minutter eller litt på do så brukte jeg 15min på å komme meg i oppreist stilling igjen. Var som om noen kjørte en kniv i korsryggen og snurra den rundt samtidig som en annen dro nedover i beinet. Vondt uansett hva jeg gjorde og endte som regel opp med å gå å legge meg kl 19 på kvelden for jeg orket ikke mer av smertene, på kveldene blei det så ille at jeg ikke greide å gå. Måtte krabbe til do. Mange timer hos kiropraktor for å få løsnet det igjen, så jeg har ikke opplevd at den forsvinner av seg sjøl. Hatt det 2 ganger

Jeg har akkurat dem samme smertene som du beskriver.. Har riktig nok ikke hatt noe tidligere svangerskap, så vet ikke helt hva d er selv enda... Men første gang eg kjente det, varte det i 3 uker... Klarte nesten ikke bevege benet fremover, å hvis jeg stod oppreist å satt venstre ben formann høyre (kryssa dem lissom) ja nei da klarte jeg ikke å starte å gå :inpain:
Men så ga det seg litt etter litt, hender nå at jeg plutselig kjenner at det kommer tilbake, spesielt hvis jeg ligger på soffan eller løfter for mye..
Håper du slipper å gå så lenge med det :) virkelig ikke behagelig, så får vi håpe at det bare er en nærve i klem :):):)

Jeg hat ikke vært spesielt plaget av bekkenet under mine graviditeter. Men derimot har isjasnerven gitt meg problemer, det oppøever jeg veldig likt det du beskriver​

Har også kjent dette nå, hadde ikke så mye med første, men en del med andre, og nå kjent på dette allerede en del.
Spesielt vondt hvis jeg har sittet mye på gulvet eller annen tilsvarende aktivitet ... fæælt altsååå :)
Minner litt om det du beskriver.

For meg er bekkenløsnings-/bekkenlåsningssmerter vondter på hver side av korsryggen, smerter i symfysen, og på sitt verste isjiasnervesmerter (jeg slet når jeg skulle tråkke inn clutchen ved giring i bilen).
Kan være det bare var en nerve i klem som ga deg smerter, men det var nok ikke babyen sin skyld sånn fysisk. For den klarer nok ikke å trykke på nervene der den ligger inne i vannballongen sin ;)

Jeg var hos fysioterapeut på House of Femme og fikk beskjed om at jeg hadde redusert bevegelighet i venstre bakre bekkenledd, så har kun vondt på venstre side, ikke fremme eller på høyre side. Har av og til smerter som stråler litt ut fra bekkenet når jeg bøyer meg framover eller går på hardt underlag. Men har ikke hatt smerter som har strålet helt ned i beina enda. Fikk noen øvelser som jeg skulle gjøre, men har ikke vært noe flink til å følge opp det i jula. Kan anbefale House of Femme, virker som om de har peiling på bekkenplager hos gravide.

For meg er bekkenløsnings-/bekkenlåsningssmerter vondter på hver side av korsryggen, smerter i symfysen, og på sitt verste isjiasnervesmerter (jeg slet når jeg skulle tråkke inn clutchen ved giring i bilen).
Kan være det bare var en nerve i klem som ga deg smerter, men det var nok ikke babyen sin skyld sånn fysisk. For den klarer nok ikke å trykke på nervene der den ligger inne i vannballongen sin ;)

Haha, altså, jeg skjønner det da :laughing002 litt dårlig formulert av meg, mente vel mer at det er fullere der nede og ting skvises vel litt. Huff stakkar baby, skal ikke få skyld :hug003

Haha, altså, jeg skjønner det da :laughing002 litt dårlig formulert av meg, mente vel mer at det er fullere der nede og ting skvises vel litt. Huff stakkar baby, skal ikke få skyld :hug003
Hahaha, kunne ikke dy meg heller, er litt miljøskadd fra yrket :hilarious: Og bare fordi jeg fremdeles ikke kan dy meg; så er ikke nervene til beina våre innom bukhulen :p (sorry, skal gi meg nå :hilarious::hilarious::hilarious:)

Back
Topp