hjelp...Barns operasjon!

Beibinvår09

Forelsket i forumet
Vår 2 åring skal opereres ved Rikshospitalet i mars. Vi vil jo begge være med, iallefall de første dagene. Hvordan løser man dette?? Kan begge ta ut "syke barn dager" på likt??? Et det lov? Eller finnes det noen andre muligheter?

(Pleiepenger, opplæringspenger og sykemelding er sjekket ut[&o])

sanns må vel en av dere ta noen dager fri/ferie?

vi fikk begge pleiepenger.

Vår gutt tok mandlene nå 6. januar.
Far tok ut sykt barn dager fra operasjonsdagen (som var en torsdag) og ut uken etter, mens jeg hadde fri den dagen han opererte og dagen etter.
Brukte ikke sykt barn, men fikk fri fra jobben uten lønn

Barnet vårt ble ikke operert, men var på konsultasjon på Rikshospitalet.
Da fikk ene av oss pleiepenger.
Begge fikk fly frem og tilbake.

Dersom dere ikke får fikset det via sykehuset, ville jeg hørt med arbeidsgiver - om det går ann å fikse en ordning.

vi fikk velferdspermisjon begge to. Mannen fikk to dager og jeg en.. vi trengte ikke å bruke flere dager.. 

ORIGINAL: Annicken

sanns må vel en av dere ta noen dager fri/ferie?

vi fikk begge pleiepenger.

Var det alvorlig eller livstruende sykdom da? For ellers må man jo bruke 7 sykt barn dager før det utbetales pleiepenger... Og da er jeg jo tilbake til spørsmålet om begge kan ta ut syke barn dager på likt??

Åååå, at det skal være så vanskelig! Så mye unødvendig og ekstra slit når man egentlig har mer enn nok med å grue seg til oerasjon[8|][:(]

Men takk for svar[:)]

ORIGINAL: hirly

vi fikk velferdspermisjon begge to. Mannen fikk to dager og jeg en.. vi trengte ikke å bruke flere dager.. 

Dette er en ganske stor operasjon og de snakker om at han må ligge en stund etterpå[:(]

opplæringspenger gis hvis begge må være tilstede.
event pleiepenger da spørs hvor alvorlig,,,

Back
Topp