hjelp, barnevogn!

hanne89

Andre møte med forumet
Kjenner at jeg sliter litt i denne barnevognjungelen, kanskje noen av dere kan komme med litt tips:) Jeg og min samboer har nettopp kjøpt oss en Skoda Fabia, dette før vi fant ut om babyen, og er avhengige av å ha en lett vogn som kan passe inn i en liten bil.

Har sett på Tfk joggster twist og blitt litt forelsket i den, men med februarbaby og bodø som bosted blir det kanskje et dumt valg? Noen med erfaringer?

Har dere prøvd hvordan den er å legge sammen? Ikke sikkert den får plass bak da?
Så tror jeg ikke trehjuling er så bra på snø, så kommer litt an på hvor mye snø dere må ut å gå i :-)

Emmaljunga City Cross er ei lett vogn som vi er super fornøyde med :) Men vet ikke om den tar stor plass i bilen da. Ta deg en tur til Tøffeliten eller Småtroll og spør om hjelp, der får dere prøve å legge vogna i bilen også, så dere ser hvordan det blir :)

Vi skal også ha emajungavogn. skal ha med 4 hjul jeg. De virker mer stødige enn de med 3. Emaljungas vogner er også lett å legge sammen. Om de tar stor plass i bil er jeg ikke sikker på. vi har god plass i vår, og vi kjører toyota raw 4. Liten bil egentli men har god plass bak til vogna.

Vi har en TFK Joggster Twist og skjønner godt at du forelsket deg i den. Den er bare helt fantastisk. Vogna blir kjempeliten. Jeg har en liten bil, og null stress å få den inn i det lille bagasjerommet som er en del av bilen. På vinterføret kan man låse fremhjulet, så da kommer man seg lettere frem i snø. Når det er mye snø, så er det tungt å dytte hvilken som helst vogn mener nå jeg. Lykke til i jungelen.

Min søster har tfk vognen, og den er bare kjempe god. Den er letter enn emaljung vognene og blir mindre enn de vognenen når du legger de sammen. Det er ikke noe problem å bruke en trehjuling på vinterføre. den er like sikker som en med fire hjul.

Kjenner ikke til Bodø så godt men liker du tfk og du kan ha den der (med tanke på føre osv) så er baggen stor og god å liker du ikke at sports delen er så stor kan du jo kjøpe multi x baggen så bår du en kombi/ekstra sports del.. ;) 

Vi har Simo Duo. Elsker den vogna og ambefaler de til alle!
Men.. den er tung å løfte ut og inn av bil, og tar relativt stor plass i bil. så sjølv om den er god å trille på vinterføre så er nok ikkje den vogna for deg :)

bare son at du kan luke vekk litt i jungelen også :)

de vognene du snakka om har eg ingen erfaring med.. men det virker som du har fått masse gode svar :)

Hei..

Tfken er bare helt fantastisk! Den blir veldig liten sammenlakt spes når hjulene er av. Og  det er ikke noe problem i det hele tatt.. Her har vi masse snø og vogna er heller ikke noe problem på sønføre.. Kan trygt anbefale den...

Back
Topp