hjelp!! *baking

SweetCherry

Gift med forumet
jeg har brukt vaniljesukker som gikk ut i juni, går det greit eller blir man dårlig da?

Hva står det på etiketen. Best før eller siste forbruksdag? Er det best før, så skal det ikke ha noen betydning, så lenge det ikke merker at den lukter eller ser ille ut. Siste forbruksdag da hadde kastet kakene å kjøpt nytt vanilje sukker å starta på nytt.

Det tror jeg går helt greit! Du merker "kanskje" at smaken er litt anderledes, men tror ikke du blir dårlig.. det er jo bare snakk om teskjeer, ikke sant..? ;) Jeg har gått på en samme smellen selv og merket ingenting på kaken.

Vil også tro at det du har bakt er varmebehandlet? :)
Men jeg tror heller ikke det har noe å si :) Håper det smakte godt :)

Det tror jeg går helt fint. Så lenge det er tørrvarer, så er det som regel "best før" dato. Da er det trygt å spise det etterpå, men det kan smake litt mindre eller annerledes enn det det gjør før "best før" datoen.

Som de andre sier, så går det nok fint :) Jeg hadde nok ikke brukt det om jeg hadde sett det før jeg bakte, men hadde ikke kastet et ferdig bakverk på grunn av det :) Du får oppdatere oss med hvordan det smakte da! :)

Littelent skrev:
Det tror jeg går helt fint. Så lenge det er tørrvarer, så er det som regel "best før" dato. Da er det trygt å spise det etterpå, men det kan smake litt mindre eller annerledes enn det det gjør før "best før" datoen.

Sign!

Back
Topp