Hjelp! Bakepulver/vaniljesukker

lillerypa

Forumet er livet
Holder på å bake sjokoladekake, og oppdaget akkurat at både bakepulveret og vaniljesukkeret gikk ut på dato i 2010.. Har nok brukt det både en og to ganger siden da, men det jeg lurer på er om det blir ødelagt selvom det går ut på dato?? 

Hvis du ser på datoen står det "best før". Det går helt sikkert å fint å bruke det selv om datoen er passert. Du merker jo fort om det er noe galt med det, men tørrvarer en av tingene jeg absolutt ikke er skeptisk til å bruke selv om datoen er passert :)

Nå står kaka i ovnen, så satser på at det går greit. Røra smakte iallefall godt ;)

Det tviler jeg sterkt på. lukt på det. lukter det greit hadde jeg brukt det.

Går nok heilt fint!:) Men ver litt obs på at du kanskje må auke mengde bakepulver litt, for å få ønska effekt:)

Det går sikkert bare bra. Krydder holder seg jo i evigheter, samme med sukker (selv om det kan stivne dersom det er fuktig). Mulig det blir litt flatt (at lufta forsvinner ut) og derfor må du ta litt mer, men det er nok ikke noe galt med det. :p

Takk for svar jenter :) Kaka blei god den, men tror likevel jeg kjøper nytt til neste gang :p

Back
Topp