Hjelp!!! Bachelor!!

Tre muskuterer

Lykkelig!
Onsdag velger vi tema for bacheloroppgaven. Vi kan skrive individuelt (noe jeg vil) om hvilket som helst tema innenfor sykepleie. Mine tanker om saken er enten:
- noe innenfor kreft
- noe innenfor psykose (jobber med dette tema)
- noe innenfor mestring, grunning og stabiliseringsteknikk innenfor traume (jobber også med dette)

Noen med tips, råd eller forslag til andre spennende temaer????

Skulle gjerne fokusert på fødsel og barn men det er ofte for jordmor og helsesøster rettet!

Har ikke tips eller innspill med andre tema, men kanskje gjør du det lettere for deg selv ved å velge psykose fordi det jobber du med, evt blir det vanskelige for da ventes kanskje mer? Jeg vet ikke.

Jeg ville valgt et tema som interesserer og engasjerer meg, det er nok det beste utgangspunktet. :)Lykke til!

Vi skrev om mestring av kroniske smerter :-)
Kan jo f.eks skrive om gravide med psykose? Eller gravide rusmisbrukere?
Informasjon til pasienter med nyoppdagen diabetes
Forebygging av overvekt hos barn
Informasjon til pasienter som har gjennomgått et hjerteinfarkt
Barn som pårørende
Pårørende av traumepasienter

Vil hvertfall råde deg til å velge noe det er lett å finne stoff om :-)

Takk, Chamonix. Godt råd. Nei det er ikke vanskeligere å skrive om psykose eller traumepasienter som jeg jobber med men det kan bli litt mye med samme tema på jobb og i oppgave. Ingen fri noen gang på en måte. Samtidig som jeg er trygg på dette siden det er arbeidsgruppen og jeg kan mye fra før.

Vil i så fall skrive om fremtid/håp/motivering i forhold til medisiner til pasienter som er ung voksen som får en alvorlig diagnose som f.eks paranoid schizofreni.

Hjertesvikt etter fødsel, men tror det er nok lite stoff og forskning på.

Hva kan du som sykepleier gjøre for at en pasient med kronisk lidelse kan bo hjemme. (Behov, tilrettelegging, pårørende osv).

Andre emner tillit, kommunikasjon, sjokk, rehabilitering, behandling osv.

Spørs litt på hvilken tema du vil skrive om.

Nå er jeg vernepleier, men tema mitt for bachelor kan være like relevant for en sykepleier.

Jeg skrev sammen med ei venninne.

Oppgaven omhandlet nærhet og distanse mellom bruker og personale. Skrev en del om grensesettiing. Vennskap.
Relasjonell tilnærming. Hvordan møte bruker på en god måte, men samtidig ikke for nær.

Ser jeg ikke klarer forklare det godt her, men vi fikk nå A. Så noe fornuftiig må vi ha skrevet;)

Psykoser er jo et kjempespennende tema. Og hvordan er det med motivering, fremtid og håp for de som har en diagnose som paranoid schizofreni? Hvordan er det å jobbe som sykepleier blant disse menneskene, med de manglende ressursene som til stadighet vanskeliggjør for denne gruppen mennesker? Hvor blir det av rommet for å utforske og vokse og faktisk jobbe seg gjennom psykosene og alvorlige diagnoser som paranoid schizofren?
Hvordan kan du som sykepleier tilrettelegge for mindre medisinering og mer tid og medmenneskelighet til denne gruppen mennesker?

Nå er jeg vernepleier, men tema mitt for bachelor kan være like relevant for en sykepleier.

Oppgaven omhandlet nærhet og distanse mellom bruker og personale. Skrev en del om grensesettiing. Vennskap.
Relasjonell tilnærming. Hvordan møte bruker på en god måte, men samtidig ikke for nær.

Ser jeg ikke klarer forklare det godt her, men vi fikk nå A. Så noe fornuftiig må vi ha skrevet;)

Er det en oppgave du kunne hatt lyst til å dele med meg? :p Høres spennende ut!

Skjønner hvem jeg skal be om råd når jeg skal skrive bachelor til våren :rolleyes: :D :p haha, neida :)

Hei dere. Sitter her på nattevakt og googler bacheloremne åsså dukker denne siden opp som sendt fra himmelen. Akkurat dette temaet jeg har lyst til å skrive om men finner ingen bacheloroppgaver jeg kan lese. Har du fått den tilsendt nå? Lurer på hvordan du evt har tenkt problemstillingen din,.....?

Back
Topp