Hjelp? (baby og soving)

Trultan

Gift med forumet
Har en liten gutt på snart 4mnd som våkner hver time eller andre time hele natta. Vil ha puppen i munn hele tiden. Han nekter smokk!! Og ja har vært opptil 6 ganger til Kiropraktor, har hjulpet, og han sov godt. Men nå igjen tilbake... Legger han i 19-20 tiden. Går greit. Vugges i søvn. Må ned hver time å gynge eller gi pupp fordeom. Noen råd? Ungen vil sove- men med puppen eller gynges hele tiden. Går snart helsa løs her..:((

Føler med deg. Virkelig! Hadde det sånn vi også. Hvor ofte prøver dere med smokk på Dagtid? Vi måtte nesten konstant dytte smokken i munn i 1 mnd før hun tok den. Har du prøvd forskjellig smokkene? Og kjøp boken; sov uten gråt! Den hjalp oss veldig

Prøver ikke på dagtid... Burde kanskje det ja.. Nå vurderer jeg å la han sove sammen med meg og hjelpe han til å sovne på egenhånd.. Klappe og stryke på han. Han vræler uansett hva jeg gjør- gråter til søvn i vugging. Med puppen er han rolig. Er det feil av meg å stryke og ligge ved siden slik han lærer å sovne på egenhånd? Tar jeg han opp blir han og sur, for vil jo sove. Liker ikke å høre han gråter- men liker ikke at han må ha puppen for sovne og da opptil hele natta..

Prøv å dypp smokken i litt malt? har han en koseklut? NOen unger liker det. 

Evt. prøv å gi flaske på kvelden og se om han blir mer fornøyd da? Du kan pumpe eller gi MME.. Det samme på natten, for da kanskje han spiser seg mett, så sovner, istede for bare å ligge ved puppen.

Er han mett, da? Kanskje du kunne gitt litt velling på kvelden? Og øv lenge på smokken.. først nå begynner snuppa vår å ta den greit, vi har øvd hver dag siden hun ble født.

Jeg hadde samme problem.. endte med at vi samsov til hun var 8 mnd.. da kuttet jeg puppen og holdt ut skrikingen i 1 natt.. etter det sovnet hun av seg selv og sov rundt :P 

Back
Topp