Hjelp! Baby 'må' ta flaske

Januarfrø17

Andre møte med forumet
Det begynner å nærme seg utdrikningslag og bryllup for en venninne hvor jeg er forlover. Mini som tok flaske de første levemånedene sine har glemt hvordan hun gjør det! Tydeligvis glemt samtidig som sugerefleksen forsvant... Skal nevnes at hun ikke tar smokk heller så skjønner seg ikke på det. Noen som har vært borti det samme og/eller lært opp baby til dette den seneste tiden? Hun har akkurat fylt 7mndr.
Fullammer fortsatt med smaksprøver av grøt og diverse så er avhengig av at hun får i seg melk når jeg er borte så det er mulig for andre å passe henne... Har også prøvd en type sugekopp, men skjønner ikke sugekonseptet helt enda. Noen som evt har sugekoppforslag som en back-up, noen som er enkle å bruke?
 
Har dere prøvd å bare la mini drikke av kopp? Kan nevne at min kar som også fullammes, var vanskelig med flaska, men mest hos meg. Med pappaen går det nå helt supert etter litt trening [emoji4]Vi lot han leke med flaska og bli litt kjent med den, også har vi konsekvent brukt langsom flaskemating som metode [emoji4]

Begynner på jobb straks, så det var da også helt nødvendig [emoji23]
 
Hadde prøvd bare kopp/glass.. lille her får vann av vanlig glass til grøt og smaksprøver :)
 
Digger avent sin kopp tror det er 4mnd+. Hun her er heller ikke glad i flaske, men tar smukk. Ellers er det kanskje like greit å trene på kopp ;)
 
Jeg. Begynte i jobb når storebror var 7,5 mnd. Han tok ikke flaske. Så veldig mørkt ut. Tok ikke smokk heller.
Samboer prøvde å gi han fra myk drikkekopp. Vi brukte aventkopp fra 6 mnd. Etter noen timer med meg borte, drakk han fra flasken. Men da var jeg borte. Så et alternativ et jo at du får babyen til underveis i utrykningslaget. Planlegger vi å gjøre om 2 uker når jeg skal delta i et. da er hun akkurat 7 mnd
 
Du kan eventuelt prøve med vanlig kopp, ellers er det bare øving som kanskje kan gjøre at ho lærer det [emoji846] Her tar ho ikke flaske med melk, men drikker som en helt når det er vann på den [emoji28]
 
Back
Topp