Hjelp, astma.

x1xLillemor89

Flørter med forumet
Lille Benjamin på 6-7mnd har vært plaget med pusten siden desember. Fikk beskjed i februar at det var astma. Han har fått ventoline siden da, men blir ikke bedre i pusten[:(]
Vi ble innlagt på sykehuset for en og en halv uke siden og var der 3 dager. Jeg turte ikke være hjemme med han, han måtte sitte å sove mens jeg holdt han, og holdt på å kveles flere ganger i slim. De ga han ventoline og en annen greie med kortison (tror jeg det var) flere ganger i døgnet. Syntes ikke han ble noe bedre av det, men det syntes tydeligvis de og sendte oss hjem. Fikk beskjed om å gi ventoline når jeg synes han er tungpustet, noe han er hele tiden, og to doser flutide morgen og kveld.
Nå er han nesten værre en før vi dro. Han har skikkelig piping og surkling i brystet. Han vil heller ikke ligge å sove.

Har noen vært borti det samme? Burde jeg kontakte legen i morgen å forlange å bli sendt videre til et annet sykehus? Kan det være noe annet siden han ikke blir bedre av medisinen?

Har prøvd 3doser flutide, men det hjalp ikke. Syns ikke den har noen funksjon i det hele tatt... Men skal prøve dobbel dose, å se om det hjelper :)
Ventolinen tar han 8 ganger om dagen, fikk ikke lov å gi flere ganger en det sa de.
Han er skikkelig ille, man ser at han strever ordentlig med å puste. Han er svett så si hele tiden, men har ikke feber, så lillekroppen jobber sikkert hardt[:(]

Det der syntes jeg hørtes ille ut,ville nok kontaktet lege igjen hvis han ikke blir bedre ja.
Her bruker vi Ventoline og Flutide,ventoline 5-8 ganger daglig og ventoline 3-4 ganger daglig.Han er ikke så veldig slimete og tungpustet,men han har tungt for å puste ut,han sitter liksom og trykker ut pusten.Vi sliter mest med at han hoster til han spyr,nå har jeg nettopp lagt han igjen etter at han har spydd ned hele seg og senga,spydd gjennom hele soverommet og stua og ut på badet,stakkars liten[&o]

Vet ikke om det kan være noe annet med gutten din,må nok la medisinene få tid til å virke også,men bedre å ta en ektstra tur til legen for å være sikker.
God bedring til gutten din[:)]

ORIGINAL: Milla25

Uff, stakkas lille[:(][:(] Er så fælt når de sliter sånn med astma.Jenten min sliter også mye med astma.
Men har dere prøvd forstøver apparat på sykehuset? Det hjalp virkelig på småen min.

Hva er det? Kan man ha sånt apparat hjemme? *føler meg litt blond nå*

ORIGINAL: Lillemor89

Uff, stakkas lille[:(][:(] Er så fælt når de sliter sånn med astma.Jenten min sliter også mye med astma.
Men har dere prøvd forstøver apparat på sykehuset? Det hjalp virkelig på småen min.

Hva er det? Kan man ha sånt apparat hjemme? *føler meg litt blond nå*

Maskin som kombinerer damp og medisinering for å optimalisere effekten av medisinen. Man kan søke om å få ett slikt hjem, snakk med sykehuset så får du vite mer om det. Det virket godt på jenten min som er ekstremt plaget.

Åh, da vet jeg hva det er [:)] Han fikk sånn på sykehuset de dagene vi var innlagt, men jeg syntes ikke det hjalp så mye. De mente at han pustet litt roligere, men han hørtes like ille ut syntes jeg.
Men kan jo prøve å søke, kan jo hende det funker når man har brukt det en stund.

ORIGINAL: ^SuperMamma^

hvis han sliter med pusten så må du jo ringe legen da, høres jo ut som han er skikkelig dårlig da, var på sykehuset i dag på kontoll hos han min og fikk da beskjed om at man skal ringe hvis det blir verre, er jo ikke bra da

Drar heller i morgen. På kveldstid så er det bare turnusleger der, å da blir jeg bare sendt hjem med efedrin[8|] Har prøvd det skjønner du...

Off det var ikke no godt å høre. Kommer akkurat hjem fra en uke på sykehuse vi nå jenta mi har også fått astma. Men om han ikke blir bedre av medisin må du jo kontakte lege eller sykehuse. Hvor fort puster han i min? Har han inndragninger og bruker hjelpe musklaturen? Bedre å ringe en gang for mye enn for lite [:)] 

Back
Topp