HJELP!!!!! ang ukjent far!

sarah sin mamma

Forelsket i forumet
jeg er gravid i 15 uke og har fått besked fra bf om å enten ta abort eller skrive han som ukjent far...
så, lurer jeg på :
- må jeg/han betale tilbake til NAV dersom de finner ut at jeg har "lurt" dem med å skrive far ukjent!?
- hvis han skriver under på sånn papir som sier at han skriver fra seg barnet, må han da betale bidrag?

det er det han er så redd for, å må betale på sin egen unge i 18 år!

det skal også sies at vi var sammen da barnet ble laget og ble begge enig om å beholde det...
så ble det slutt nå netopp, men jeg syns det er utrolig teit at JEG må gå på NAV å lyve dem rett oppi annsiktet når det er han som trekker seg... men, vil ikke at beibien min skal ha en far som ikke vil ha noe med seg å gjøre, selv om det beste for ungen er å ha en pappa...

JEG ville ikke latt han slippe unna å betale bidrag... uansett.

ORIGINAL: sarah sin mamma

jeg er gravid i 15 uke og har fått besked fra bf om å enten ta abort eller skrive han som ukjent far...
så, lurer jeg på :
- må jeg/han betale tilbake til NAV dersom de finner ut at jeg har "lurt" dem med å skrive far ukjent!?
- hvis han skriver under på sånn papir som sier at han skriver fra seg barnet, må han da betale bidrag?

det skal også sies at vi var sammen da barnet ble laget og ble begge enig om å beholde det...
så ble det slutt nå netopp, pga han, så jeg syns det er utrolig teit at det er JEG som må gå på NAV å lyve dem rett oppi annsiktet... men, vil ikke at beibien min skal ha en far som ikke vil ha noe med seg å gjøre, selv om det beste for ungen er å ha en pappa...

du er vel for langt på vei til å ta abort nå da.
Tror ikke du kan skrive far ukjent om du vet hvem det er.
å om det er for att han ikke vil betale for ungen så syns jeg ikke du skal gjøre det.
Du taper jo tross alt penger på det.

hadde for meg vært helt uaktuelt, jeg hadde ført han opp som far!

Kjedelig for barnet mtp arvelige sykdommer på farsiden

Nav kommer til å kalle deg inn på møte etter at barnet er født så kommer di til å spør deg om hvem som er far til barnet. De vil vite det pga barnebidrag. Her nektet bf at det var hans barn så da tok Nav kontakt med tingretten og ordnet sak og vi måtte ta DNA test. og det viste sei at han var faren

Det er jo ikke noe valg han gir deg her, for du er jo uansett for langt på vei til at du kan ta abort!!!!!!!!!!! Og man er to om noe slikt, så hadde aldri kommet på tale at ikke bf sto på papiret!!![>:][>:] Ikke la han bestemme dette, det er noe som går ut over barnet til slutt... ikke deg og han. Barnet har rett til å ha ham på papiret!!!!!!!!!

ORIGINAL: sarah sin mamma

så, lurer jeg på :

så ble det slutt nå netopp, pga han, så jeg syns det er utrolig teit at det er JEG som må gå på NAV å lyve dem rett oppi annsiktet... men, vil ikke at beibien min skal ha en far som ikke vil ha noe med seg å gjøre, selv om det beste for ungen er å ha en pappa...

Bare den setningen der sier at du selvfølgelig skriver han opp som far uansett.. Det hadde i alle fall jeg gjort..

Nei, stakkar som må betale på sin egen unge i atten år! Du får be han om å rulle inn pikken resten av livet dersom han ikke er interessert i å ta ansvar for sine egne handlinger.

ORIGINAL: veteran

SIGN! Og det er faktisk ikke lov å la være å betale bidrag..

ORIGINAL: *Charley*

hellt enig..

Vettu hva, han var med på å lage ungen så skal han være med på å ta ansvar også, om det så bare er økonomisk!!

selv om han har fått kalde føtter så har det NULL med saken å gjøre!! Han får rulle den inn da, om han ikke vil ha noe barn!

ORIGINAL: AnaBanana

må være tidenes teiteste argument for å skrive han opp som far[8|]

ORIGINAL: Zera

hellt enig..

Vettu hva, han var med på å lage ungen så skal han være med på å ta ansvar også, om det så bare er økonomisk!!

selv om han har fått kalde føtter så har det NULL med saken å gjøre!! Han får rulle den inn da, om han ikke vil ha noe barn!

Enig!

ORIGINAL: Burger

Han er far til barnet uansett hvordan man vrir og snur på det.

JEG hadde aldri kommet til å skrevet ukjent far om jeg var i din situasjon. Greit at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre, men det synes jeg faktisk han skal få stå for selv når barnet er stort nok til å lure på hvor pappan har vært hele livet.

ORIGINAL: veteran

ORIGINAL: Burger

Han er far til barnet uansett hvordan man vrir og snur på det.

JEG hadde aldri kommet til å skrevet ukjent far om jeg var i din situasjon. Greit at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre, men det synes jeg faktisk han skal få stå for selv når barnet er stort nok til å lure på hvor pappan har vært hele livet.

enig

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: AnaBanana

må være tidenes teiteste argument for å skrive han opp som far[8|]

Deg om det, jeg synes det er en viktig ting å tenke på.

For det første, det er fortsatt tidlig i graviditeten, og jeg ville tatt barnefars utsagn med en klype salt for øyeblikket, med tanke på at dere akkurat har gjort det slutt. Det er fortsatt en relativt stor sjanse for at han ombestemmer seg i løpet av de neste månedene, eller når barnet kommer til verden.

For det andre, det finnes ikke noe papir han kan skrive under på for å "skrive fra seg barnet". Man kan ikke kvitte seg med barn man har laget, med mindre en annen mann adopterer ungen. Du får foreldreansvaret alene, men far skal fortsatt betale bidrag og barnet har krav på samvær, som det så fint heter.

Legg fra deg problemstillingen om hvorvidt du skal la være å oppgi far i noen måneder, og slapp av og nyt graviditeten. Det er ingenting du får gjort på nåværende tidspunkt uansett.

Ærlig talt, hva er dette for en idiot da ?

Håper for din del, og barnets del, at du ikke lar ham slippe unna så lett når han kommer med det idiotiske kravet der. Som flere sier her, du kan ikke ta abort nå uansett. Abortnemda vil heller ikke godkjenne en senabort pga kravet til barnefar.. Herlighet..

Skriv han opp som faren du, nekter han så vil det bli krevd DNA test.. Han slipper ikke unna så lett skjønner du. Utifra hvordan han oppfører seg så vil du og barnet klarer dere mye bedre uten han.. Bare kos dere med pengene hans [;)]

Det var en tråd om dette her for en stund siden og da viste det seg at det var veldig vanlig å skrive "far ukjent" selv om man visste hvem det var.
For de fleste bunnet vel dette i at de ville slippe å ha noe med barnefaren å gjøre av ulike grunner.
Men hvis det noen gang kommer fram at han er faren risikerer han å måtte betale tilbake alt bidraget NAV har betalt deg, så for hans del er vel det beste å bite i det sure eplet og ta sin del av ansvaret. Om du vil at han skal det er een annen sak.

Back
Topp