Hjelp- Ang. Tenner!!

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Sønnen min er nå 18 mndr. Og han har bare 4 tenner foreløpig, to oppe og to nede... Nå driver han å får jekslene, og har ikke antydning til tenner mellom fortenna og jekslene! Noen som har opplevd det samme?

Dro til tannlegen i sta og fikk bare beskjed om å ta det med ro for de fikk ikke gjort noe uansett! Noen som har opplevd at ikke alle melketennene har kommet??

(Begynner å bli en smule bekymret!)

Hei,

kan forstå din bekymring, vi mamma`r og pappa`r bekymrer oss lett når ikke alt går etter boka med de små. Min onkel er tannlege og han har roet oss med at alle får tenner. "Har du noen gang sett et barn uten tenner"?, spurte han meg, og da mente han nok ikke spebarn[;)].

Min sønn på litt over 6 mnd har ikke fått noen tenner enda, men det skal sies at hans far fikk sin første tann da han var 9 mnd (og han har alle-og flere til i dag[:D]).

Litt rotete innlegg det her, men konklusjonen er: jeg tror ikke det er grunn til bekymring, tennene kommer de!

Lykke til!

heia du....datra mi fikk de fire tennene foran først også kom de fire jekslene og etter hvert kom hjørne tennene...tror det er normalt jeg at barn får tenner i forskjellig rekkefolge....ikke bekymr deg de kommer ut snart.[:D]

Ok, takk for svar! Han fikk de andre tennene sent også, de første en uke før han ble 1 år, og de oppe fikk han når han var 16 mnd.

Håper han snart får resten, er så kjedelig for han å fortsatt få "babymat". ellers setter han maten bare i halsen![&:]

jg har en sønn som fikk 1 tann da han var 13 mnd. hadde 4 da han var ca 18 mnd som din. men de kommer etter hvert men sent. det gjør litt vondt for de små men de kommer. min sønn er nå over to og mangler enda 4 tenner. men ser de er på vei[:D]. så bare til å ta det med ro. de kommer[;)]

Back
Topp