Hjelp ang søvn

Fru Riskorn

Forumet er livet
Jeg har klart å få til leggerutiner på jenten min. Det er jeg kjempestolt av! Hun sovner til og med alene nå... MEN, de siste kveldene har hun sovet en time, så våkner hun er lys våken. I går holdt hun det gående i to timer. Da trodde jeg gjerne det var magevondt. Men, i dag er det ingen tegn til det. Hva søren skal jeg gjøre? I går måtte jeg ta henne i meitaien og bære henne i søvn etter to timer. hun bare hylskrek.

Behov for mer mat kanskje? Sånn var det her, mer mat ble innført og han roa seg igjen.

høres ut som en dupp hun har for meg også.. at hun ikke har tatt natta enda.. er det noe du kan gjøre på dagtid ifh til å kunne få henne til å ta natta tidligere, og denne duppen tidligere på ettermiddagen? spiser hun mye på dagen? spiser hun mye på natten? når klokken starter dere dagen? vår lille er 4 mnd nå. starter dagen kl 07 og tar kvelden 20-20.30.. ser hun bare er 4 mnd så jeg ville ikke latt henne ligge og gråte slik noen her har skrevet di lar babyen gjøre ( ikke noe galt, den er jo nesten 6 mnd.. ), men heller prøvd å snu litt på rytmen hennes..

Ja, det virker for meg også som hun tar en dupp... Men, hun har tatt kvelden klokken 20 i to måneder nå. Så hvorfor denne tåpelige endringen?

Hun sover nå i tre timer på formiddagen, og en halvtime fra 16.30 til 17. Og så er det leggetid klokkken 20.

Behov for emre mat? Muligens? For før sov hun til 4, og nå har hun første måltid klokken 23.30. Første måltid flyttet til 9? Dritt!!!!

Felix gjør det samme. Jeg gir han bare mer mat så sovner han igjen.
Det er som regel det som er problemet. At han ikke blir skikkelig mett, da tar han skikkelig natt mye senere enn vanlig.

ORIGINAL: Durken

Felix gjør det samme. Jeg gir han bare mer mat så sovner han igjen.
Det er som regel det som er problemet. At han ikke blir skikkelig mett, da tar han skikkelig natt mye senere enn vanlig.

signerer denn. Elias e oxo sånn

I går gav jeg henne så masse ekstra mat, at jeg var redd jeg skulle drukne henne[:)] I dag sovnet hun heldigvis igjen med en gang, det hadde jeg aldri trodd.

Men, kom på at akkurat sånn begynte det da hun trengte ekstramåltidet klokken 23.30 og. Jeg puttet inn smokken, og hun ble mer og mer våken. Og da jeg gav henne mat, var søvntoget allerede gått... Kanskje det er mer mat da... Håper ikke det. håper hun gir seg med den leie uvanen! Det kan virke som hun trenger smokken også, og det er heller ikke så kjekt, for hun har sovnet uten den til nå...

Alexandra82, vet ikke om det hadde funket jeg... Når det kommer til babyer som faktisk sover, er jeg som førstegangsfødende å regne[;)]

hun sover ikke litt for lite på ettermiddagen da? søvn avler jo søvn, og overtrøtte barn blir gjerne mer urolige.. tenker dersom hun kun sover en halvtime fra hun våkner på formiddagen til hun legger seg... her sover mini siste luren på ettermiddagen fra ca 1730 -1830.. noen ganger til kl 19.. dersom han ikke får den så blir han så trøtt at han ikke spiser ordentlig før han sovner, og da styrer han mye på natta..

han her hadde også en periode der hvor han holdt på sånn..Han har jo sovet hele natta siden han var bitte liten, og da når han plutselig byttet om, ble jo jeg litt redd for at det var varig, men nå er det tilbake som det pleier!
men prøv å gi litt mer mat, og se om det hjelper...hender jo at di blir litt signe(?) av det og, og så håper jeg at hu kommer tilbake i rutinen sin igjen:)

Back
Topp