Hjelp ang. pynt på ostekake...

Ane81

Gift med forumet
Skal lage ostekake til en dåp i helgen[:)], og så har jeg noen spørsmål ang pynting.

Jeg vet at man ikke kan pynte med kiwi inne i gelèen på toppen, for da stivner ikke gelèen. Men kan jeg pynte med kiwi oppå gelè som allerede har stivnet (eller ødelegger den hele kaka[8|])?

Er det annen frukt jeg bør unngå å pynte med?

Blir takknemlig for svar, har ikke lyst til å ødelegge hele kaka rett før jeg skal gi den bort...[;)]

Har ikke så veldig peiling på sånn, men hjelper deg å dytte[:D] Nyyydelig navn på snuppa di da!!

ORIGINAL: ophelia

Har ikke så veldig peiling på sånn, men hjelper deg å dytte[:D] Nyyydelig navn på snuppa di da!!

Takk[:)] Og takktakk[:D][:D][:D]

kiwien vil gjøre at den renner....
Andre ting du kan pynte med, halve druer..mandarinbåter.
IKKE sitrusfrukter, for det tåler ikke geleen...

Lykke til!

hva med bringebær??

je pleier ofte å servere ostekake med bringebærsaus...nydeli!!!!!!!!!!!

ORIGINAL: MorgansMamma

Du kan pynte med kiwi på lokket av kaken ja, på gele'en[:)]
Er  også veldig godt med bær feks i gele'en. Feks. jordbær, boysenbær, skogsbær...
Er jo så mange typer gele å velge i blandt[:)]

Ananas skal man heller ikke bruke i gele'en[;)] Men gjerne oppå[:)]

Så flott! Var litt redd for at de fine fruktene skulle løse opp gelèen igjen, men da trenger jeg ikke bekymre meg[:)] Er jo så fint med litt forrskjellige farger på[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Arianne FLODE

Hvorfor funker det ikke med kiwi egentlig?[8|]

(Vet at det ikke funker altså - jeg har nemlig prøvd![:D])

Vet ikke jeg...[8|] Har bare fått høre at det er en dårlig idè, hehe[;)]

ORIGINAL: Mikke

Hva med gelelokk og små kremtopper rundt og sånne sjokoladefigurer man får kjøpt som kakepynt stående i kremen.. hmm dette var dårlig forklart men forstår du hva jeg mener?

Ja!!! (Har allerede kjøpt sjokoladepynteting[;)][;)][;)]) God idè! [:D][:D][:D] (Litt styr med gelatin etc i fløte, men blir nok kjempefint[;)][:D])

Jeg bruker alltid jordbær i skiver i gele'en. [;)]

Skogsbærblanding kanskje...

Back
Topp