Hjelp! Ang oppkast

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Da jenta vår stod opp idag spydde hun helt plutselig utover badegulvet. Det var bare vann siden hun hadde drukket tidligere før hun gikk ut av sengen.
Saken er den at vi skal i besøk kl 15 idag. (Kaffebesøk i forbindelse med konfirmasjon) Det vil være andre unger der. Jeg lurer på om det kan være syke som gjorde at hun spydde eller om det kan være noe annet? Det skjedde bare den ene gangen, og hun virker helt fin nå.
Syns dette er litt vanskelig...

Er det omgangssyke så pleier iallfall jeg å ikke klare å holde på mat i en god stund og bli rimelig dårlig, de gangene jeg bare har reagert på noe er formen fin med en gang etterpå... Alternativ er å varsle de som kommer så kan de velge selv....

Slik har skjedd her flere ganger også... Merkelig...
Men, ville også spurt de dere skal til, så kan de avgjøre det :-)

Kan være flere grunner for det. Men vår eldste hadde det slik da hun fikk omgangssyke de første årene. Hun kastet opp en gang og var i strålende form, vi som ble smittet fikk den skikkelige versjonen av omgangssyke.. Så kan være lurt å ihvertfall si ifra til de besøkende at du er usikker på om hun har vært smittet av noe, så har du ihvertfall ikke holdt noe tilbake hvis de andre skulle bli smittet:)

Hadde holdt henne hjemme. Jeg hadde blitt temmelig irritert om jeg eller mine hadde fått omgangssyken fordi noen som visste at deres barn hadde kastet opp likevel tok henne med ut blant folk som en potensiell smittekilde.

Hadde holdt henne hjemme. Jeg hadde blitt temmelig irritert om jeg eller mine hadde fått omgangssyken fordi noen som visste at deres barn hadde kastet opp likevel tok henne med ut blant folk som en potensiell smittekilde.
Enig i dette. Det kan godt hende det kjem meir oppkast etterkvart, barn er jo som regel i god form mellom kvart oppkast, og det kan gå mange timar mellom kvar gang:)

Jeg ville ikke tatt henne med på besøk når hun kastet om morgenen.

Hadde holdt henne hjemme i 48 timer!
Både fra kaffeselskap og eventuelt barnehage og andre besøk.

Hadde holdt henne hjemme pga smittefare! God bedring til jenta di:)

Uansett mistanker så holder jeg oss hjemme (helt hjemme) i 48 timer. Unger får av og ril omgangssyke myyyye mildere enn oss voksne så dette kan fint være en smittsom utgave.

Håper jeg også! Mannen reiser i Nordsjøen på onsdag, og jeg NEKTER å være syk og alene med et barn og en baby. :P
Djiiiis... Det er ikke skøy! Så blir babyen syk åsså blir du syk åsså baller det bare på seg :p typisk!

Back
Topp