Hjelp ang Mei Tai???

Gull nummer 3

Glad i forumet
Hei jenter!! Har ikke tid til å sitte stort på pc'n lengre jeg...iallefall har jeg ikke tatt meg tid..hehe[:D] Men koser meg veldig med Inger Sofie som har blitt tre uker nå

Men nå har jeg funnet ut at jeg har lyst på Mei Tai. Men blir forvirret av å lese om det på nettet..virker som det er uendelig mange varianter?? Jeg har Baby Bjørn bæresele og er fornøyd..men kunne tenke meg muligheten til å bære på ryggen. Kjekt når men går lengre turer og trenger hendene fri for å hjelpe storesøstrene osv..

Noen som kan hjelpe meg??

Håper ellers alt er bra med dere alle her inne!! Jeg kommer sterkere tilbake om ikke så lenge[:)] Savner dere faktisk..hihi[:)][:)][:D]

jeg har mei tai og jeg liker den ikke i det hele tatt. Bare klundringa å få den på og feste barnet i den. Har oxo baby bjørn bære sele og den er ti ganger bedre. Så jeg anbefaler den i stedet. Men det er jo smak og behag :)

Såpass ja... Ja er jo veldig fornøyd med Baby Bjørn'en...men savner altså å bære på ryggen...men kan jo bruke denne til hun er 6 mnd ca også kjøpe en bæremeis....hmmmm[:)] Takk for svar!

Hei snuppis!
Jeg har meitai og elsker den! Den er så utrolig god å bære med! Det kan være litt plunder å få den på, men når man får litt dreisen på det så er det ikke så ille. Jeg sydde meg meitai da storebror var 6mnd, og det eneste jeg angrer på med det er at jeg ikke gjorde det lenge før! Merker ikke at man bærer ungen engang! Storebror satt i den til han var 2 år. Syns det var deilig f.eks. etter barnehagen når han var sliten og ville ha kos og jeg skulle lage middag. Da hang han på ryggen min og fikk nærkontakt og kunne følge med på det jeg gjorde, mens jeg hadde armene fri til å gjøre det jeg trengte. Jeg kommer uten tvil til å bruke meitai'en masse denne gangen også!

Ulempen med meitaien er f.eks. å stå på en parkeringsplass en regnværsdag med de lange båndene. Derfor vurderer jeg å kjøpe meg en manduca nå. Den skal være lik som en meitai bare at den er mer som en sekk å ta på seg. Altså med "klips" i stedenfor knyting. (jeg har forøvrig knytt på meg meitaien løst hjemme om jeg har planlagt å bruke den, også stramma den når jeg har putta han oppi, om det har vært sølevær ute)

Jeg syns det virker genialt med Manduca-bæresele.. Tror jeg skal få denne av svigers (jeg får velge en gave, hihi)

Sjekk ut denne linken: http://www.syvsjal.no/productdetails.php?product=45

Der ser du at den kan bæres foran og bak, og kan brukes fra nyfødt. Har forstått at det er samme prinsipper som mei tai, bare at du slipper knyttingene (som virker litt stress kanskje? [:-])

Jeg har ergobaby bæresele og er veldig fornøyd. Den kan en bære barnet i framme og bak. og har ikke noe knyte greier.[:D] Har babybjørn også, men den tar knekken på ryggen min.

www.ergobabycarriers.com

Back
Topp