Hjelp! Ang lånekassen!!

tinejento

Elsker forumet
Må man betale semesteravgift det året en er i permisjon??

Trodde nemlig ikke det, men fikk tekstmld av lånekassen nå at
"signert brev er mottatt. Når du har betalt semesteravgift og registrert deg ved lærestedet ditt, blir pengene satt inn på konto"

Jeg har for lengst fått innvilget permisjon ved utdanningen og det brevet sendte jeg med søknaden om foreldrestipend og forsørgertillegg... [8|][&:]
LITT stressa nå fo trenger de pengene...[&o]

Ja dessverre må du det :/
Om du har samboer og så må du og sende inn dokumentasjon på når han skal ha perm ellers får du heller ikkje penger... har han ikkje krav på det, må du sende dokumentasjon på det [:-]

Er sjukt med papir og styr bare for å få pengane !!!

ORIGINAL: Ditten89

Om du har samboer og så må du og sende inn dokumentasjon på når han skal ha perm ellers får du heller ikkje penger... har han ikkje krav på det, må du sende dokumentasjon på det [:-]

Er sjukt med papir og styr bare for å få pengane !!!

har sendt inn alt det, men forsto det slik at eg slapp å betale semesteravgiften[&:] fristen for det er jo sikkert gått ut også?
Studerer til å bli bioingeniør så semesteravgiften er jo så høy også... [X(]

Jeg ringte dem i sommer og spurte om akkurat det samme. Fikk til svar at jeg ikke trengte å betale den. Nå har jeg akkurat fått pengene inn på konto, så da regner jeg med at det stemmer at man ikke trenger betale den:)

ORIGINAL: gleder oss

Jeg ringte dem i sommer og spurte om akkurat det samme. Fikk til svar at jeg ikke trengte å betale den. Nå har jeg akkurat fått pengene inn på konto, så da regner jeg med at det stemmer at man ikke trenger betale den:)

Ok, så flott![:)]
Hvor lang tid tok det fra du sendte inn papirene til du fikk pengene? Og kan jeg spør hvor mye du fikk? [:)]

Tuusen takk for svar alle sammen!

ORIGINAL: mammacaroline

Jeg betalte semesteravgift selv om jeg er i permisjon.
Dette for at utbetalingsprosessen skulle ta kortere tid og for at jeg skulle få oblat på studenkortet mitt(slik at jeg fikk studentkort på buss og studentrabatter på butikkene) [:D]

MEN DU TRENGER SOM REGEL IKKE BETALE DEN AVGIFTEN!
HØR MED SKOLEN DIN, FOR PÅ NOEN SKOLER ER MAN NØDT TIL DET, PÅ ANDRE ER DET FRIVILLIG.

på høyskolen i Bergen er det hvertfall ikke nødvendig, sett bort fra om du vil ha oblat på studentkortet ditt (noe jeg anbefaler)

Skjønner [:)] Tar lite buss når jeg er i permisjon, da jeg har tilgang på bil, så derfor tror jeg ikke at jeg sparer så mye på det..[;)] Koster nesten 900,- pr semester[8|][8D]
Pratet med skolen ved studiestart for skulle egentlig ta ett fag, men måtte melde meg av da lillemor har kolikk, og da sa de at jeg slapp å betale.. ¨Får bare håpe at det er "ok" for lånekassen og at jeg fortsatt får penger da? [:-]

Bekreftet studieplanen min på studweb og der står det at jeg er i permisjon og det var ingen plasser jeg kunne betale inn, så regner med at det er i orden da?
Huff, er så dårlig på dette her [8D]

Jeg sendte mld til lærerstedet og spurte, og de sa at så lenge jeg ikke skulle gå der så trengte jeg ikke det.

Ring lærerstedet ditt, og be de informere lånekassa

ORIGINAL: SillyDilly

Jeg sendte mld til lærerstedet og spurte, og de sa at så lenge jeg ikke skulle gå der så trengte jeg ikke det.

Ring lærerstedet ditt, og be de informere lånekassa

Aah, oki, takk[:D] Da skal det gjøres på mandag..[;)]

ORIGINAL: tinejento

Tuusen takk for svar alle sammen!

Jeg betalte semesteravgift selv om jeg er i permisjon.
Dette for at utbetalingsprosessen skulle ta kortere tid og for at jeg skulle få oblat på studenkortet mitt(slik at jeg fikk studentkort på buss og studentrabatter på butikkene) [:D]

MEN DU TRENGER SOM REGEL IKKE BETALE DEN AVGIFTEN!
HØR MED SKOLEN DIN, FOR PÅ NOEN SKOLER ER MAN NØDT TIL DET, PÅ ANDRE ER DET FRIVILLIG.

på høyskolen i Bergen er det hvertfall ikke nødvendig, sett bort fra om du vil ha oblat på studentkortet ditt (noe jeg anbefaler)

Skjønner [:)] Tar lite buss når jeg er i permisjon, da jeg har tilgang på bil, så derfor tror jeg ikke at jeg sparer så mye på det..[;)] Koster nesten 900,- pr semester[8|][8D]
Pratet med skolen ved studiestart for skulle egentlig ta ett fag, men måtte melde meg av da lillemor har kolikk, og da sa de at jeg slapp å betale.. ¨Får bare håpe at det er "ok" for lånekassen og at jeg fortsatt får penger da? [:-]

Bekreftet studieplanen min på studweb og der står det at jeg er i permisjon og det var ingen plasser jeg kunne betale inn, så regner med at det er i orden da?
Huff, er så dårlig på dette her [8D]

Da trenger du ikke betale den, for lånekassen krever ikke at du gjør det altså [:)]
min studentavgift var 400 så derfor jeg betalte den [:D] (var liksom ikke så mye, når man kan spare mange tusen på bussavgift og rabatter på butikker osv)

Skolen min sa at når det ikke ligger ute en regning på studentweb, så trenger man ikke betale [:D]

Aah, så flott da! Da skjønner jeg ikke helt hva lånekassen driver med som sender meg en sånn mld og skremmer meg skikkelig [:o][8D] hehe.. Håper pengene kommer snart da, sendte inn brevet på mandag med alle de ulike skrivene osv [:)]
Ja, er absolutt mye å spare sånn sett!! Hadde selv betalt den om det var den summen[;)]

ORIGINAL: Ditten89

Om du har samboer og så må du og sende inn dokumentasjon på når han skal ha perm ellers får du heller ikkje penger... har han ikkje krav på det, må du sende dokumentasjon på det [:-]Er sjukt med papir og styr bare for å få pengane !!!

Må man det? Det har ikke jeg hørt om???

Hihi, den er grei [:)]
Satser på at det ikke tar så lang til siden de sendte mld om at søknaden var behandlet.. Litt utålmodig nå bare for fikk estimert en regning på 11.000 hos tannlegen på tirsdag, så trenger litt ekstra cash for å få betalt de kommende timene der [8D]

*sniker fra oktober*

Jeg fikk beskjed om det samme, spurte skolen om jeg måtte betale, de sa nei. Tok en telefon til Lånekassen og ba om å få snakke med saksbehandleren min, han gikk inn i systemet og ordnet det slik at det så ut som om jeg hadde betalt semesteravgiften (selv om jeg altså ikke hadde det), og pengene var på konto dagen etter [;)]

ORIGINAL: Mexicana

*sniker fra oktober*

Jeg fikk beskjed om det samme, spurte skolen om jeg måtte betale, de sa nei. Tok en telefon til Lånekassen og ba om å få snakke med saksbehandleren min, han gikk inn i systemet og ordnet det slik at det så ut som om jeg hadde betalt semesteravgiften (selv om jeg altså ikke hadde det), og pengene var på konto dagen etter [;)]

Det skal jeg prøve!!

Takk for svar alle sammen!!:)

Back
Topp