hjelp ang kjøp av symaskin?

sweetmama

Elsker forumet
da har jeg bestillt meg to bøker med oppskrifter til barneklær.. :)

-barnetøj du selv kan sy-elisabeth gynther

og

-barnetøy 0-3 år- hanne meedom

så når lønninga kommer skal jeg kjøpe meg symaskin:)

lurer på en Husqvarna e20, er det noen som vil anbefale den eller en annen symaskin??:)

Husqvarna Viking E20

NYHEIT: Alle kan sy med Husqvarna Viking E20. Det er ei robust og påliteleg symaskin for alle dine enklare sybehov. Den har bl.a. 32 forskjellige saumar, nyttesaumar, pyntesaumar, saumar for elastiske stoff og 1-trinns automatisk knapphol. Enkel justering av stinglengde, stingbreidde og trykkfotpress. Leverast med mjukt vinyltrekk, div. tilbehør og norsk instruksjonsbok.

Last ned brosjyre Kun kr 1.895,-

trenger tips, har ikke sydd så mye før og har ikke peiling på hvilken maskin jeg bør kjøpe..?:)

Kjenner ikke husqverna, jeg har janome. Veldig fornøyd med den! Hvilken prisklasse tenker du?

2000-4000? jeg vet ikke hvor langt jeg må opp for å få en god jeg? men har blitt anbefalt og ikke kjøpe de billigeste på 1000-1500 kr vertfall?

men den husqverna koster 1900 tror jeg..men går opp i pris om den ikke er noe bra..

lurer også på om det er noe dere anbefaler bør vere på maskinene, er overlocknoe og ha for en nybegynner f.eks?:)

er denne bra f.eks?

janome my style 100

Ny flott symaskin til ein rimeleg pris. My Style 100 har 12 saumar, inkl. nytte-, elastiske- og overlock saumar. 4-trinns knapphol. Justerbar stinglengde/breidde. Moderne flokesikkert undertrådsystem med topp mating av undertrådspole. Enkelt spoling av undertråd. Ein hånds trådkuttar. "Snap-on" syføtter. Nedfellbar transportør. Bærehåndtak. Friarm med sybord og rom for oppbevaring av tilbehør. Smørefri. Leverast med mjukt vinyltrekk, div. tilbehør og norsk instruksjonsbok. 5 års garanti.

Last ned brosjyre Vår pris kun kr 1.995,- Bestill på nettbutikken!INNTRODUKSJONSPRIS! BESTE SYMASKINKJØP I DENNE PRISKLASSA!

Janome har en til 3000 også tror du blir mer fornøyd med den. Men ellers tror jeg den er ok mystyle. Er gøy med litt pynte sømmer også;) men det er jo alt etter behov:)

ok, men hvor mange saumer bør jeg ha da? er jo så forskjellig hvor mange de forskjellige maskinene har? og overlock, bør jeg ha det? en venninde som anbefalte det...

Om du skal sy klær bør du ha en maskin med elastiske sømmer. Det tror jeg easy jeansen har. Den tror jeg har jukse overlock søm.

Overlock maskin er knall når man syr i elastiske stoffer. Men de er ganske dyre, og man bør vel først bli kjent med en vanlig symaskin først:) ikke minst finne ut om man skal sy så mye at det svarer seg å kjøpe overlock:)

åkej, har lysstå prøvemeg på klær ja, derfor jeg kjøpte de bøkene også. :) må se på den easy jeansen jeg da:)

på den janome easy jeans står det at der er C-overlockfot- betyr dette at der er overlock, er det dette du mener med jukse overlock?

som jeg maser da..hehe..mange spørsmål som svirrer i huet nå:P

Ja da har den jukse overlock:) ekte overlock er en egen type maskin:) bare gøy at du spør. Jeg ville gått for eady jeansen fremfor den til 2000. Du vil ha mye mer glede av den!

Jeg har EasyJeans og er storfornøyd! [:)]

Den er veldig solid, brukervennlig og har mer enn nok av funksjoner til mitt bruk iallefall.
Trykkfoten kan løftes ekstra høyt, og maskina syr lett gjennom mange lag og tykke stoffer.

Leste også et sted at denne ofte ble brukt som "skolemaskin", og tenkte at det er jo supert
for da skal det sikkert litt til for at jeg klarer å ødelegge den[8D][:D]

Kjøpte min fraktfritt fra [link=http://www.sysiden.no]www.sysiden.no[/link]
Symaskina kom på døra i løpet av 2 dager, er også kjempefornøyd med kundeservice der!

ORIGINAL: litefrø

Ja da har den jukse overlock:) ekte overlock er en egen type maskin:) bare gøy at du spør. Jeg ville gått for eady jeansen fremfor den til 2000. Du vil ha mye mer glede av den!

ok, tusen takk for svar:) men jeg såg en janome med overlock også til 4500 og den easy jeansen blir jo nesten 4000 da, hvilken ville du kjøpt da? hehe..kan overlock maskinen brukest på samme måte bare at det er overlock også eller??

easy yeans:
Mekanisk symaskin med innebygd innstillingsanvisning for alle dei 22 saumane som finst. Nyttesaumar, dekorsaumar og heilautomatisk 1-trinns knapphol. Maskina er så kraftig at ho syr 12 lag dongeri utan problem, og Janome sin utrulege 7-delte transportør hjelper deg over dei høgaste saumane. Flatt spole-ilegg, og magnetisk flokesikkert gripesystem, gjer dette til ei utruleg stillegåande maskin. MÅ PRØVAST. Friarmsbord med rom til utstyr. Blir levert med hardplast-koffert, div. utstyr og norsk instruksjonsbok. 5 års garanti. Før pris kr 6.290,-

Sjå meir her Vår pris kr 3.995,-

Janome My Lock 644D m/Gratis bonuspakke!

Overlock maskin som gir deg det perfekte, profesjonelle resultatet på saumarbeidet. Maskina syr, skjer klyppekanten og kastar over i ein operasjon, akkurat som på all ferdigkonfeksjon. Syr vanleg overlock, flatlock, rynking, rullorsaum (faldekant), usynleg opplegg, trikot- og lappeteknikksaum. Maskina er enkel i bruk med hurtigtreings finessar og ekstra høgt syfotlyft. Utvendig justering av både stinglengde og differensial, og justerbar skjerebreidde, gir perfekte saumar i alle typer stoff. Du kan sy med både 2, 3 og 4 tråder. Nedfellbar justerbar kniv. Einhånds trådkuttar. Blir levert med div. utstyr, instruksjonsvideo og norsk instruksjonsbok. 5 års garanti. Kjøp no og få med gratis syfotsett (5 syføtter) verdi ca. kr 700,-

Sjå meir her Vår pris kr 4.595,- Bestill på nettbutikken!

Du kan ikke bare ha overlock maskin, da er det ikke rare greiene du får sydd for å si det såmm. Dblir det kun genser og bukser med ribb nesten;)

Overlock er en ekstra maskin. En du har i tillegg til vanlig symasakin. Så jeg ville gått for easy jeansen. Overlock bør du passe på å kjøpe hos en lokal forhandler slik at du kan få skikkelig opplæring på den.

ORIGINAL: Bamboo

Den er veldig solid, brukervennlig og har mer enn nok av funksjoner til mitt bruk iallefall.
Trykkfoten kan løftes ekstra høyt, og maskina syr lett gjennom mange lag og tykke stoffer.

Leste også et sted at denne ofte ble brukt som "skolemaskin", og tenkte at det er jo supert

Symaskina kom på døra i løpet av 2 dager, er også kjempefornøyd med kundeservice der!

åh, så greit å få din mening om den da når du har den:) hva syr du? jeg gleder meg til og begynne og sy:)

ORIGINAL: litefrø

Du kan ikke bare ha overlock maskin, da er det ikke rare greiene du får sydd for å si det såmm. Dblir det kun genser og bukser med ribb nesten;)

Overlock er en ekstra maskin. En du har i tillegg til vanlig symasakin. Så jeg ville gått for easy jeansen. Overlock bør du passe på å kjøpe hos en lokal forhandler slik at du kan få skikkelig opplæring på den.

ok, takk, igjen for svar:) tror nok det blir easy jeansen ja:)

ORIGINAL: sweetmama

åh, så greit å få din mening om den da når du har den:) hva syr du? jeg gleder meg til og begynne og sy:)

Syr bare på hobbybasis, det går mest i småtterier, gardiner, vognposer til småen og litt klær til meg selv[:)]
Har mange planer, men har ikke kommet i gang med alt enda[8D]

Hadde en skikkelig elendig symaskin før, må si det er utrolig mye mer motiverende og inspirerende å sy med
en pålitelig og god maskin[:)]

Ja gled deg, det er så gøy![:D] Lykke til med valget[:)]

ORIGINAL: sweetmama

Syr bare på hobbybasis, det går mest i småtterier, gardiner, vognposer til småen og litt klær til meg selv[:)]
Har mange planer, men har ikke kommet i gang med alt enda[8D]

Hadde en skikkelig elendig symaskin før, må si det er utrolig mye mer motiverende og inspirerende å sy med
en pålitelig og god maskin[:)]

Ja gled deg, det er så gøy![:D] Lykke til med valget[:)]

tror jeg må bestille den idag jeg så jeg får den snart! :D takk for det:)

Back
Topp