Hjelp ang katt!

eucalyptus

Forelsket i forumet
Jeg har ei voksen ho katt som har begynt å urinere inne, overalt hele tiden, det er utrolig slitsomt[&o] hun tisser ikke på faste plasser, litt her og der, på gulvet, går i klesskapet mitt og tisser på klærne, på lille sine klær osv. hun har kasse inne og hun bæsjer oppi der men ikke f... om hun tisser der.. [:@] 

noen som vet hva det kan være? [8|]

UVI?
Ville tatt en tur til dyrlegen og sjekket [:)]

UVI?

UVI???? Ta henne med dil dyrlegen, så får du svar. Er hun sterilisert?

Ta ho til dyrlege å få en kur for uvi. Kan være det.

Lykke til[:)]

prøvde å ringe dyrelegen i sta, men de hadde ikke tid til å prate så måtte ringe senere. tror hun er sterilisert, har adoptert henne, vet ikke hvor gammel hun er eller noen ting. men har hatt henne i 2 år å aldri gitt henne p-piller og hun har ennå ikke fått kattunger så [:)]

Om du ikke vet om hun er sterilisert så bør du sjekke det.. jeg hadde heller sterilisert enn å gitt p-piller, de øker kreftfaren veldig.

Men kan være pusen er syk ja..

da er hun sikkert sterilisert kan jeg tenke meg.. men får håpe du får snakka med dyrlegen i dag,kan høres ut som uvi som andre her sier[:)]

Har det vært endringer i hus standen i det siste? Nytt barn, flyttet matfat/do eller om møblert?

Katten din markerer, og det kommer ofte av at katten er missfornøyd med noe.. En av mine katter gjør det vist det er for lenge siden det er skiftet sand i kattedoen, vist vi om møblerer, eller vist det er lenge siden hun har hatt kattunger. Kommer det nye ferile katter inn i huset kan hun også gjøre det.. Driver oppdrett.

Det kan også være at noe plager katten, f eks midd, smerter osv.. Da kan de gjerne reagere ved å markere.

Tenk over om katten har begynt å oppføre seg annerledes. Liker den ikke å bli klappet på en viss plass f eks? Evt har dere gjort store endringer?
Vist ikke er det nok lurt å ta henne med til veterinær. De kan finne ut om hun er syk.. Er hun ikke syk og dere heller ikke har gjort endringer, sjekk om hun er sterilisert. Er hun ikke sterilisert, kan sterilisering eller p-piller være god hjelp =)

Ønsker deg masse lykke til [:)]

takk for svar [:)]

ja jeg har ommøbler, jeg har aldri brukt å ha kasse inne for de har vært flinke å gå ut selv når de må, har nylig satt kasse inn i gangen, nå fordi det er så grufult kaldt ute og de vil ikke gå ut. Ellers er det ingen endringer. Men skal ta kontakt med dyrelegen å få sjekket henne [:)]

Back
Topp