hjelp ang kaffe

Alias

Gift med forumet
Tenkte å kjøpe sånn kaffemaskin til min kjære til jul MEN så tenkte jeg å kjøpe sånne kapsler også, men jeg vet jo ikke hva det heter...vanlig kaffe på en måte...er det esspresso, caffelatte osv??

HJELP!!

(drikker ikke kaffe selv, så jeg er helt grønn)[:)]

Nespresso maskin du tenker på? Du kan få forskjellige typer kapsler med f.eks ekspresso,caffe latte osv. De selges der du kjøper maskinen[:)] (vet ikke om de selger de andre plasser enda..)

ORIGINAL: AB

Nespresso maskin du tenker på? Du kan få forskjellige typer kapsler med f.eks ekspresso,caffe latte osv.
De selges der du kjøper maskinen[:)] (vet ikke om de selger de andre plasser enda..)

de selger maskinen på Elkjøp og Expert der jeg bor i alle fall..

Kjempefin maskin. har den selv[:)]
Kjøper du en melkeskummer i tillegg(hvis det ikke følger med selve maskinen da), kan du lage alt fra vanlig kaffe, til cappucino og kaffe mocca. Er vel verdt pengene[:D]

ORIGINAL: Ulla79

Nespresso maskin du tenker på? Du kan få forskjellige typer kapsler med f.eks ekspresso,caffe latte osv.
De selges der du kjøper maskinen[:)] (vet ikke om de selger de andre plasser enda..)

Kjøper du en melkeskummer i tillegg(hvis det ikke følger med selve maskinen da), kan du lage alt fra vanlig kaffe, til cappucino og kaffe mocca. Er vel verdt pengene[:D]

Ja tenkte på en sånn en...eller en doce gusto[:D]
men jeg vet ikke hva kapslene til vanlig kaffe heter :)
Kaffe mocca?? eller heter det bare vanlig kaffe ??

ORIGINAL: ~google.no~

ORIGINAL: Ulla79

Ja tenkte på en sånn en...eller en doce gusto[:D]
men jeg vet ikke hva kapslene til vanlig kaffe heter :)
Kaffe mocca?? eller heter det bare vanlig kaffe ??

Hvis du skal ha Nespresso: Kapslene heter ikke mocca eller latte, de har egne navn, omtrent på samme måte som at man har friele, ali, evergood osv.

Kaffen til Nespresso er delt inn i to kategorier, Lungo og Espresso. Lungo er vanlig kaffe og espresso kan entem drikkes som den er eller brukes til kaffedrikker som kaffe latte eller kaffe mocca.

Innenfor de to variantene har man forskjellige slag. Lungovariantene heter for eksempel finezzo, vivalto og fortissio, og forskjellen på disse er rett og slett smak og styrke på kaffen. De samme gjelder espressovariantene.

Dersom dere drikker mest "vanlig" kaffe, vil jeg heller anbefale å kjøpe en maskin som bruker hele kaffebønner.
Da kan dere kjøpe den typen kaffe dere liker best (de har jo masse feks på vanlig dagligvarebutikk)
Det gir en mye bedre kaffe (da den er fersk, maskinen kverner bønner for hver kopp), og i tillegg har dere jo uendelige valgmuligheter, i motsetning til feks Nespresso som har 3-4-5 lungo-varianter.

Maskinen er litt dyrere i innkjøp, men det sparer man fort inn i mye billigere kaffe.
(En sånnen Nespresso-patron koster jo nesten 4 kr)

vi har en sånn maskin som kverner hele bønner, og må bare si den er helt fantastisk! lager skikkelig god "vanlig" kaffe.

ORIGINAL: Oline V2

Dersom dere drikker mest "vanlig" kaffe, vil jeg heller anbefale å kjøpe en maskin som bruker hele kaffebønner.
Da kan dere kjøpe den typen kaffe dere liker best (de har jo masse feks på vanlig dagligvarebutikk)
Det gir en mye bedre kaffe (da den er fersk, maskinen kverner bønner for hver kopp), og i tillegg har dere jo uendelige valgmuligheter, i motsetning til feks Nespresso som har 3-4-5 lungo-varianter.

Maskinen er litt dyrere i innkjøp, men det sparer man fort inn i mye billigere kaffe.
(En sånnen Nespresso-patron koster jo nesten 4 kr)

sign!

Back
Topp