hjelp! (ang gullfisk)

mammen t daniel

Gift med forumet
eller, er vel egentlig slørhaler da. saken er den at min kjære lille sønn har spraya "get off" spray oppi til fiskene i går. greide å redde dem alle,selv om det så skummelt ut. den ene lå på ryggen på bunnen. jeg har dem i en plastskål nå, ikke akkurat ideelt nei[8D] men de lever i alle fall[:D] så er spm. jeg vet jeg ikke skal koke sanden sånn normalt sett, men bør jeg gjøre det nå? i.o.m. at det er kommet spray i? og hva med rota og planten? kastes? puttes tilbake? noen som vet?

ORIGINAL: GlufsA

Hadde ivertfall kastet planten, og bare kjøpt ny, med steinene hadde jeg bare kokt de, og satt de oppi igjen..

var i de baner jeg tenkte og, men ville forsikre meg i.o.m at det er så fyfy å koke grusen[:)]

ORIGINAL: mammen t daniel

Hadde ivertfall kastet planten, og bare kjøpt ny, med steinene hadde jeg bare kokt de, og satt de oppi igjen..

var i de baner jeg tenkte og, men ville forsikre meg i.o.m at det er så fyfy å koke grusen[:)]

skjedd noe i samme duren her, vi ringte dyrebutikken, fikk beskjed om å koke grusen grundig(alså heller litt lenge) og legge de opp igjen.. tar nok de fleste bakteriene da[:)]

da gjør jeg det med en gang så kan de stakkars små snart flytte hjem[:D] ikke noe særlig å bo i ei lita plastskål[8D]

Bare et lite husk fra meg her : Avkjøl sanden før du tar oppi fiskene... Det er utrolig hvor lenge den kan holde på varmen.. Jeg personlig hadde brukt planten nedi igjen. bare spylt den godt i kaldt /lunka vann...

Good luck :))

kok grusen!! Og skyll godt etterpå.. Men plantene hadde jeg droppet.....

Rota kan også kokes... Bare fordel også, da forsvinner mye av det fargestoffet som ofte gjør at vannet blir litt gyllent.... 

Back
Topp