Hjelp ang eksplosjonseske

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Har lagt to esker og to lokk nå, fant ut at det ble riktigere, lettere og finere når jeg brukte tommer istedet for cm, så begynte på nytt.
Men på begge eskene ble lokkene så veldig store.
Eska ser rar ut med lokket på, syntes jeg..
Har deres vært sånn? Blir dette bedre når jeg har limt på pynt og bilder?
Må jeg lage lokket mindre, selv om oppskriften sier noe annet?

Her er ett

og med lokket på:

Lokket er ganske mye større enn bunnen på eska,
når jeg setter bunnen i lokket, mot et hjørne, er det omtrent 1 cm på hver side.

Tror du ikke det forandrer seg når du har fått pyntet sidene da? Trenger sikkert litt mer plass under lokket da[;)]

ORIGINAL: Schnygs

http://glitteradventure.blogspot.com/2006/11/exploding-box-class.html

Brukte denne oppskrifta jeg, og da passet alt som hånd i hanske[:D]

Brukte akkorat samme, og med skjærebrettet mitt er det lettere å bruke tommer enn cm, så trodde det skulle bli så bra denne gangen..
Får dekorere, og så se etterpå.
Må jakte på en sånn puncher til å avrunde hjørnene med i morgen, ble så stygt når jeg klippet for hand. Så jeg skal bare gjøre bilder, pynt og papir klart i kveld [:)]

ORIGINAL: toneany

Brukte akkorat samme, og med skjærebrettet mitt er det lettere å bruke tommer enn cm, så trodde det skulle bli så bra denne gangen..
Må jakte på en sånn puncher til å avrunde hjørnene med i morgen, ble så stygt når jeg klippet for hand. Så jeg skal bare gjøre bilder, pynt og papir klart i kveld [:)]

Jeg bruker bare noe som er rundt i bunnen, en sytrådspole feks., å bruker det til mal..tegner etter og så klipper rundt streken. Det blir fint og jevnt, og gratis [;)]

ORIGINAL: merete_80

Jeg foretrekker at lokket ikke blir for stort, men syns ofte det nesten kan være enklere å lage lokket til slutt.

Hvor mye plass beregner du til lokket i forhold til bunnen da, for at det skal sitte godt?

ORIGINAL: Marrii

ORIGINAL: toneany

Jeg bruker bare noe som er rundt i bunnen, en sytrådspole feks., å bruker det til mal..tegner etter og så klipper rundt streken. Det blir fint og jevnt, og gratis [;)]

Blæ, må visst gjøre det på den måten jeg også, for det finnes ikke sånt her i byen.. Orker ikke bestille enda en pakke når jeg har en på tur alt, bare for en liten puncher.. Får bli til neste pakke.

min sin blei ikke for stort lokk på.. e brukte cm mål da..
men kor e får tak i sånn runde hjørne puncher? å e dei dyre?[:D]

se hadde på hobbykroken tror jeg, i to forskjellige str.
Tror den minste var en femtilapp for. Skal ha neste gang jeg bestiller.
Trenger mer lim og ensfarget papp, så blir ikke lenge til, skal jo scrappe julegaver [;)]

Back
Topp