HJelp ang bivirkninger av efedrin!!

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Snuppa fikk efedrin av legen igår pga hun ar vært syk en uke og hoster så mye at hun ikke fikk sove.
Jeg spurte ikke om efedrinen, men han sa jeg burde bruke det - ok nok det.
Han sa ingenting om bivirkninger, og 1,5 time etter hun fikk første dose igår startet HELVETE!!
HUn hylskrek i MAAAAANGE timer i strekk(kun avbrutt av noen korte pauser da hun sovnet av utmattelse), vr urolig i hele kroppen, spiste ikke, drakk ikke og hosting var jævlig.
Sluttet med efedrinen utover dagen og natta har gått greit.
Hun sutrer og gråter fortsatt endel da, og er fortsatt veldig urolig i kroppen...

Hvor lenge etter siste dose kan hun ha bivirkninger??
Kan det fortsatt være bivirkninger på medisinen?
Hun fikk siste dose i 17-18 tiden igår

Det kan ta mellom 24-72 timer før virkningen av efedrin er ute av kroppen..
Legen burde jo opplyst om at noen barn reagerer på den måten av Efedrin. Vet om unger som har reagert såpass at en kunne begynne å lure på om det var speed de fikk..

Hørtes ikke bra ut. Legen burde ha opplyst dere om bivirkningene.

Huff!
Blir skikkelig irritert over at vi ikke fikk NOE opplysninger whatoever!!
Fikk liksom bare resepten, og han sa jeg skulle gi det 5 ganger daglig. Thats it.
HUn har sovet i 2 timer nå da(når hun først skrek seg i søvn[:(]), håper virkerlig det blir bedre snart!

ALDRIALDRIALDRI noe efedrin til barnet mitt igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er derfor det er noe som heter "pakningsvedlegg" som beskriver virkning og bivirkning, og som du som mor bør lese før du gir ungen din medisiner.. uansett om legen har beskrevet dem tidligere eller ikke.

Man har da ett ansvar selv å lese på mulige bivirkninger, om legene skal sitte å ramse opp alle bivirkningene på alt dem skriver ut så får dem litt av en jobb, man må ta ansvar selv og enten spørre eller lese pakningsvedlegget....Man kan og snakke med dem på apoteket.

ORIGINAL: Karla

ORIGINAL: Dollface

Det er derfor det er noe som heter "pakningsvedlegg" som beskriver virkning og bivirkning, og som du som mor bør lese før du gir ungen din medisiner.. uansett om legen har beskrevet dem tidligere eller ikke.

jaha? hvor finner man det pakkeveldegget, det har aldri vi fått med når vi har kjøpt efedrin. (faktisk savnet det litt) men har da søkt meg opp på egenhånd, men føler et pakkevedlegg er en mer sikker kilde.

Vi fikk også efedrin forige dagen, å null pakkningsvedlegg! Så tror ikke det er vanlig å sende med det, men da går man på felleskatalogen å leser! [;)]

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: Insolita

Man har da ett ansvar selv å lese på mulige bivirkninger, om legene skal sitte å ramse opp alle bivirkningene på alt dem skriver ut så får dem litt av en jobb, man må ta ansvar selv og enten spørre eller lese pakningsvedlegget....Man kan og snakke med dem på apoteket.

Det er ikke noe pakningsvedlegg på Efedrin. Man får bare en flaske, uten noe særlig annet info enn dosering og innhold.

Neivel, men da spør man iallefall.

Jeg fikk også efedrin til minste jenta som har falsk krupp. Ingen pakknings vedelegg. Men ingen bivirkninger heller heldigvis. De reagerer jo forskjellig. Så hvis hun reagerte sån så ville jeg ikke gitt henne mer. Hun tåler det vel ikke da. Lykke til[:)]

ORIGINAL: Linnen83

Å kan det være bivirkninger? Jeg har en sønn som har vært slik i det siste og vi går på efedrin og det har vi gjort i det siste tre uker nå.
Han har hatt en forferdelig hoste og ingen ting har virket, til og med cosylan virket ikke. Men nå er han snart frisk og efedrinen har fungert, men vært helt umulig å legge, pluss at han våkner om natten å hyler. Da er det kanskje pga efedrinen det da.

Efedrin skal bare brukes i 4-6 dager, så en pause på noen dager føre an begynner på igjen..Etter noen dager mister efedrin virkningen, så da er det bedre med en pause for så begynne på igjen..

legger ved link til felleskatalogen for de som vil vite mer
http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/E/Efedrin_Nycomed+Pharma_83435/87952.html

Back
Topp