Hjelp ang å strikke

Ollebollemor

Blir kjent med forumet
Noen som vil hjelpe meg ? jeg tenkte å strikke dorthe skappel genser/kjole til min jente på 7 år. Men jeg er helt nybegynner !
Har kjøpt garn på europris som heter alpakka. Og kjøpt rundpinne str 3.50mm (det som stod på garn nøstet) noen som har anelse om hvor mange masker jeg må legge opp på bakstykket ca ? Jeg har ikke anelse ... Strikket en genser til henne med dorthe garnet, men det er mye tykkere og to tråder pluss større pinner ... ☺️ blir glad for hjelp

Anbefaler deg å se på for eksempel garnstudio.com etter oppskrifter til samme garngruppe, og gå ut i fra det. :)

Jeg har ikke strikket skappel-genseren, men den består av ganske rettvinklede firkanter, gjør den ikke?

For å finne ut hvor stort bakstykket ditt skal være, måler du et plagg i størrelsen du skal ha. Deretter leser du på magebåndet til garnet ditt, for å finne ut hvor mange masker som gir 10 cm.

Her har jeg for eksempel et garn der det står at 16 masker = 10 cm. Og jeg strikker på en genser med 50 cm over ryggen. Da ganger jeg 16 med 5 og legger opp 80 masker.

Var det OK forklart?

Back
Topp